Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » همه چیز در مورد طراحی اپن آشپزخانه

سلام به همراهان دوست داشتنی تایلان.

امروز با مطلبی که مربوط به قلب تپنده هر خانه ای میشه در کنارتون هستیم اپن آشپزخانه که با طراحی درست یا غلط، میتونه باعث آرامش و زیبایی یا برعکس باعث آشفتگی بشه . همراه ما باشید تا بیشتر با این عضو از آشپزخانه آشنا بشیم.

اپن آشپزخانه
عنصری است که فضای آشپزخانه را از اتاق‌های مجاور خانه که معمولاً اتاق نشیمن است، جدا می‌کند. چنین آشپزخانه‌‌هایی معمولاً از یک طرف باز هستند و سمت دیگر به دیوار متصل می‌شود. درحالیکه یک کانتر آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به راحتی غذا را سرو کنید و با میهمانان خود وقت بگذرانید، آشپزخانه بسته همیشه فضای خصوصی را که گاهی اوقات در آشپزخانه آشفته خود نیاز دارید، فراهم می‌کند. به لطف خلاقیت بی‌نهایت طراحان مدرن، تنوع زیادی در رویکرد چنین آشپزخانه‌هایی وجود دارد. در ادامه با مزایا و معایب اپن بیشتر آشنا می‌شوید.
مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: طراحی آشپزخانه های کوچک

کاربرد اپن آشپزخانه
اگر فضای آشپزخانه شما کم است، می‌توانید اپن آشپزخانه را به صورت کابینت طراحی کنید و روی آن را با صفحه کورین پوشش دهید تا جای کافی برای قرار دادن لوازم ایجاد شود. زیر صفحه را به صورت کابینت در دار یا کشو طراحی و از این فضا استفاده بهینه کنید. اما اگر فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید زیر صفحه اپن را خالی نگه دارید و به عنوان یک میز غذاخوری از آن استفاده کنید. اگر زیر صفحه اپن خالی باشد، صندلی های اپن به طور کامل در زیر صفحه می‌روند و فضای کمتری از اتاق نشیمن اشغال می‌شود. اگر فضای آشپزخانه بیش از اندازه کوچک است که حتی اجاق گاز و سینک ظرف شویی را نمی‌توانید داشته باشید، آن‌ها را بر روی اپن طراحی کنید.

محل قرار دادن اپن آشپزخانه
با توجه با فضای آشپزخانه اپن جای مشخصی دارد و باید جای سایر تجهیزات را متناسب با اپن طراحی کنید. باید لوازمی در کنار اپن آشپزخانه قرار بگیرند که بیشترین کاربرد را دارند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از،آرک اپن به عنوان میز تهیه غذا استفاده کنید، منطقی است که یخچال را نزدیک اپن قرار دهید تا بتوانید به سرعت به مواد اولیه دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید از اپن برای سرو غذا استفاده کنید، قرار دادن اجاق گاز نزدیک به اپن فکر خوبی خواهد بود.
انواع متریال اپن آشپزخانه
چوب

چوب محبوب‌ترین ماده برای میزهای آشپزخانه است و در آشپزخانه‌هایی که اپن برای آشپزی و غذا خوردن کاربرد دارد، به خوبی عمل می‌کند. همچنین سطوح چوبی راهی عالی برای افزودن گرما به آشپزخانه هستند.
فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ به آشپزخانه ظاهری صنعتی می‌بخشد. این متریال یک سطح مقاوم در برابر حرارت و زنگ زدگی است و مقاومت آن از چوب بیشتر است. با وجود دوام بالا، لازم است هنگام پخت و پز از تخته برش استفاده کنید. فولاد ضد زنگ به حداقل نگهداری نیاز دارد و آب و صابون تنها موادی هستند که برای نظافت آن‌ها نیاز دارید.

سنگ

گرچه سنگ اپن گران قیمت است، اما به آشپزخانه جلوه خاصی می‌بخشد. دو ماده محبوب پیش ساخته سنگی، سنگ مرمر و گرانیت هستند که برای اپن عالی هستند. البته گرانیت دوام بیشتری نسبت به سنگ مرمر دارد.
ویژگی‌های صفحه اپن
مقاوم در برابر لک
مقاوم در برابر خراش
مقاوم در برابر گرما
سهولت نگهداری
مزایای آشپزخانه اپن
کانتر فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد زیرا از نظر بصری هیچ مانعی وجود ندارد. بنابراین، برای خانه‌هایی با اندازه متوسط و کوچک، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. با طراحی هوشمندانه، یک خانه کوچک نیز می‌تواند بزرگ و جادار به نظر برسد.
بدون اینکه دیوارها جلوی دید شما را بگیرند، سایر فضاها به راحتی قابل دسترس هستند.
با وجود عطر و طعم غذای تازه در سراسر خانه، اشتهای افراد خانواده افزایش می‌یابد و وعده‌های غذایی با اشتیاق بیشتری میل می‌شوند.
اگر سن بچه‌ها به اندازه‌ای کم است که به نظارت احتیاج دارند، اپن به شما کمک می‌کند تا هنگام آشپزی کردن و انجام کارها در آشپزخانه، مراقب آن‌ها باشید.
یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این است که اپن آشپزخانه‌ همه افراد خانواده را دور هم جمع می‌کند و بنابراین باعث می‌شود که آشپزخانه قلب خانه باشد.
زمانی که برای پخت و پز وقت خود را در آشپزخانه صرف می‌کنید، به معنای از دست دادن تماشای برنامه مورد علاقه‌تان در اتاق نشیمن است. اما با وجود اپن شما هیچ لحظه‌ای از فیلم و سریال مورد علاقه خود را از دست نخواهید داد.
اپن یک روش فوق‌العاده برای به نمایش گذاشتن جدیدترین تجهیزات آشپزخانه است که با دقت و ذوق فراوانی خریداری کرده‌اید. این امکان را برای شما فراهم می‌کند که همه زیبایی‌های دکوراسیون افسانه‌ای آشپزخانه خود را به رخ مهمانان بکشید.
معایب آشپزخانه اپن
فضای ذخیره‌سازی کمتر: علی‌رغم اینکه اپن، فضای بیشتری را فراهم می‌کند، اما این نوع آشپزخانه‌ها کابینت کمتری نسبت به آشپزخانه‌های بسته دارند. اگر ظروف یا وسایل آشپزخانه زیادی برای نگهداری دارید، لازم است در مورد راه‌حل‌های ذخیره‌سازی خود کمی خلاق باشید.
دقت در هماهنگی: با وجود اپن، وسایل آشپزخانه، کابینت، روشنایی و رنگ از سایر قسمت‌های خانه قابل مشاهده است، و این به این معنیست که باید آن‌ها را با دقت انتخاب کنید. قبل از شروع تغییر شکل آشپزخانه، از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا مطمئن شوید ایده‌های آشپزخانه با سایر قسمت‌های خانه هماهنگی دارد یا خیر.

نور مناسب در آشپزخانه اپن
نورپردازی یکی از ویژگی‌های کلیدی طراحی اپن آشپزخانه است. یافتن تعادل مناسب برای پوشش، سبک و عملکرد اپن می‌تواند یک چالش باشد، اما اگر روی سه نوع نور اصلی، تزئینی و متمرکز، به طور هدفمند برنامه‌ریزی کنید، برای روشنایی آشپزخانه مشکلی نخواهید داشت. نور تزئینی می‌تواند یک ویژگی عالی برای قسمت‌های زیرین و پایین کابینت‌ها و اپن باشد. نورهای متمرکز برای مکان‌هایی که سینک ظرف‌شویی و اجاق گاز وجود دارد، بسیار مناسب هستند و نور اصلی در دیزاین آشپزخانه باید در جایی قرار بگیرد که تمام فضای آشپزخانه را در بر بگیرد
کلام آخر
امروزه به دلیل زندگی درخانه های کوچیک وبرای استفاده حداکثری و بهینه از فضا بیشتر از اپن آشپزخانه استفاده می شود و ما با یک طراحی درست و اصولی می توانیم معایب آن را به حداقل برسانیم.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید بسیار سپاس گذاریم .منتظر نظرات و پیشنهادات با ارزش شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ