Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » لولای کابینت ها را خودتان تنظیم کند

سلام به دوستان عزیز تایلان.

مقدمه
امروز خدمتتون رسیدیم با راه حلی برای خلاص شدن از نامیزان بودن و بد بسته شدن درب کابینت ها.همانطور که همه ی ما می دونیم بعد مدتی استفاده از کابینت ها درب های آنها از تنظیم خارج می شوند و به راحتی باز و بسته نمی شوند و نیازمند تنظیم مجدد هستن، ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بدون کمک گرفتن از افراد متخصص خودتان کار تنظیم یا رگلاژ درب های کابینت منزل خود را انجام دهید.همراه ما باشید.
قبل از شروع رگلاژ
قبل از اینکه کار رگلاژ کابینت را شروع کنید، نوع لولا را بررسی کنید. اکثر کابینت‌های مدرن دارای لولاهای کاملاً قابل تنظیم با سه جهت تنظیم بالا به پایین، پهلو به پهلو، داخل به خارج (یا عمق) هستند. اکثر لولاها دارای مکانیزم‌هایی برای تنظیم عمق به عمق و پهلو هستند، در حالی که برخی از آن‌ها با استفاده از پیچ‌هایی که لولاها را روی کابینت نصب می‌کنند، در جهت بالا و پایین تنظیم می‌شوند. برخی دیگر نیز مکانیزمی برای این کار دارند و نیازی نیست پیچ‌های نصب شده را باز کنید.
مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله انواع لولا

روش تنظیم لولای درب کابینت
زمان تنظیم درب‌های کابینت مثلا تنظیم لولای آرام بند کابینت، جدا از هماهنگ بودن درب‌ها، هدف اصلی داشتن ظاهری منطقی و درست در نمای کابینت است. اما بدین معنا نیست که درب‌ها باید عمودی یا هم‌اندازه یا مانند حالت اولیه خود باشند. به‌طورکلی منظور این است که درب‌های کابینت با دیگر درب‌های کابینت اطراف به‌خصوص درب‌ها و کشوهای کناری یکدست و هماهنگ باشند و فاصله لولا گازور تا لبه مناسب باشد. بیشتر اوقات کاربران یک مقداری فاصله بین درب‌های کابینت ایجاد می‌کنند تا ظاهری مدرن بین درب‌های کابینت شکل بگیرد. البته این کار بعضی‌اوقات باعث می‌شود تا لبه کابینت با درب آن فاصله‌ای داشته باشد.

چه ابزاری برای تنظیم لولای کابینت لازم است؟
برای پیش‌گیری از افتادگی درب کابینت یا هر اقدام برای رگلاژ تنها به یک پیچ‌گشتی ساده دستی نیاز دارید. یک پیچ‌گشتی دوسو کار شما را راه می‌اندازد. اندازه آن نیز به اندازه پیچ لولاها بستگی دارد و باید متناسب با آن انتخاب شود.

استفاده از پیچ‌گشتی برقی برای تنظیم لولای کابینت توصیه نمی‌شود. علت آن است که پیچ‌هاو قطعات لولا بسیار با ظرافت ساخته می‌شوند. ابزار برقی می‌تواند از کنترل خارج شود و به آن‌ها آسیب برساند. بنابراین به همان نوع دستی با اندازه مناسب اکتفا کنید
نحوه رگلاژ درب‌ کابینت
رگلاژ کردن درب کابینت در واقع به معنای تنظیم کردن مجدد پیچ‌ها و مکانیزم لولا برای رفع مشکلات آن است. در صورتی که اندازه‌گیری‌ها و نصب لولا آرام بند به درستی انجام شده باشد، می‌توان بسیاری از مشکلات درب کابینت را با تنظیم لولای آن برطرف کرد. در نظر داشته باشید که این تنظیمات برای کابینت‌هایی بوده که از لولاهای قابل تنظیم مانند لولا گازور در ساخت آن‌ها استفاده شده است.
اولین قدم برای رگلاژ درب کابینت، انتخاب یک پیچ‌گوشتی متناسب با سایز و نوع پیچ‌های لولای کابینت است. قدم دوم، آشنایی با انواع پیچ‌های تعبیه شده بر روی کابینت و کار هرکدام است. هر یک از پیچ‌های تعبیه شده بر روی لولا، وظیفه خاصی دارند:
برای جابه‌جایی کافی است تا این پیچ‌ها را شل کرده و با تغییر درب آن را به موقعیت مناسب خود برده و سپس مجدداً پیچ‌ها را سفت کنید.
اگر این پیچ در جهت عقربه‌های ساعت گردانده شود لولا به سمت جلو و پایین حرکت می‌کند. در صورتی که پیچ برخلاف عقربه‌های ساعت چرخانده شود، درب کابینت به سمت عقب و بالا حرکت می‌کند. این پیچ پس از تنظیم نیاز به سفت کردن ندارد.

تنظیم ارتفاع درب کابینت
حال که با کاربرد انواع پیچ‌ها در رگلاژ درب‌ کابینت آشنا شدید و درباره تعمیر لولای آرام بند کابینت اطلاعات بیشتری پیدا کردید، لازم است بدانید تا برای هر مشکل از کدام پیچ استفاده کنید. در صورتی که درب کابینت شما از محل اصلی خود جابه‌جا شده و به ‌اصطلاح افتاده است، پیچ‌های مشکی رنگ را کمی شل کرده و با فشار آوردن به درب آن را به محل اولیه خود برگردانید. درب را چند بار امتحان کنید تا مشکل دیگری نداشته و به‌ راحتی باز و بست شود. حال پیچ‌ها را مجدداً سفت کنید.
یکی علت‌های بسته نشدن درب کابینت

ایجاد فاصله بین لولا گازور و درب کابینت و شل شدن اتصالات است. در این حالت می‌توانید ابتدا اتصالات را محکم کنید. در صورت حل نشدن مشکل، لولا را بازکرده و مجدداً لولا را ببندید. معمولاً سوراخ‌های پهنی برای این پیچ‌ها در نظر گرفته شده تا قدرت مانور خوبی داشته باشند و بتوان ایرادهای احتمالی را راحت‌تر برطرف کرد.
برطرف ‌کردن صدای لولا کابینت
هرگونه تنظیم نبودن درب کابینت می‌تواند منجر به ایجاد صدای لولای کابینت شود. اگر در کنار سروصدا با مشکلاتی مانند بسته نشدن درب و تراز نبودن آن برخورد کردید، کافی است تا درب را رگلاژ نمایید و در نود درصد موارد، مشکل سروصدا نیز حل می‌شود. در صورتی که درب هیچ مشکل ظاهری ندارد اما صدا می‌دهد می‌توانید با روغن‌کاری سروصدای آن را برطرف کنید.
جمع بندی
برای تنظیم کردن درب کابینت ها فقط کافی است که بتوانید با پیچ گوشتی به درستی کار کنید و برای رگلاژ درب کابینت ها نیازی به حضور تعمیر کار ندارید. با تشکر از شما دوستان عزیز که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان عزیز هستیم.

لغو پاسخ