Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » آشپزخانه های اروپایی

سلام به همراهان گرامی تایلان.

امروز قرار هست سری به آشپزخانه های اروپا بزنیم و با سبک و ویژگی های آن آشنا شویم .همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب با شگفتی های این نوع از طراحی اشنا شویم.

آشپزخانه اروپایی
یکی از سبک‌های مشهور دکوراسیون است که این روزها طرفداران زیادی دارد. اصل اولیه طراحی سبک اروپایی توجه به سادگی، شیک بودن و چیدمان خلوت برای دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. دکوراسیون آشپزخانه اروپایی را همانند اشپزخانه ایرانی ، می‌توان به سبک‌های مختلفی طراحی کرد. هر سبک، ویژگی خاص خودش را دارد و با توجه به المان‌های مشخصی، نشان‌دهنده فرهنگ و هنر یک کشور، قاره یا بخشی از تاریخ خواهد بود.

سبک اروپایی با ترکیب عناصر مدرن و روشن توانسته علاوه بر زیبایی آشپزخانه، فضایی نوستالژیک را تداعی کند. همان‌طور که می‌دانید، آشپزخانه بخش مهمی از منزل به شمار می‌آید. بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون و انتخاب سبک آن باید دقت فراوانی داشته باشید. ما در این مقاله به بررسی آشپزخانه اروپایی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. اگر شما هم به فضای شیک اما در عین حال ساده اروپایی علاقه‌مندید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

مقاله پیشنهادی ما برای شما دوستان عزیز:مقاله طراحی اشپزخانه های مدرن

آشپزخانه به سبک اروپایی چیست؟
آشپزخانه اروپایی یک سبک از قبل مشخص شده نیست. بلکه هر ساله طراحی‌های مد روز دنیا به آن اضافه می‌شود. به همین دلیل در تعریف سبک اروپایی برای آشپزخانه باید گفت، این سبک قابلیت تغییر از طراحی‌های مدرن به سنتی دارد. طراحی‌های اروپایی معاصر نشان می‌دهند که این سبک بیشتر از طراحی مدرن که متعلق به اواسط قرون وسطی هستند، الهام گرفته شده است.

آشپزخانه‌های اروپایی هم هر سال یک ویژگی خاص را دنبال می‌کنند. به طور مثال گاهی اوقات از رنگ‌های مات یا روکش‌های شیشه‌ای در طراحی آن استفاده می‌شود. اما چندی بعد شاهد کابینت‌های شناور، شلف و یا استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب در طراحی آن هستیم. در حال حاضر باید آخرین مد روز برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های اروپایی را سبک طراحی مینیمال دانست که بسیار پرطرفدار است.

ویژگی آشپزخانه های اروپایی
طراحی آشپزخانه به سبک اروپایی دارای خطوط بسیار ظریف و منحنی‌های روان است. این ویژگی به خوبی در تمامی لوازم جانبی آشپزخانه، میز ناهار خوری ، کابینت ها و رنگ‌های به کار رفته در آن فضا قابل مشاهده است.در طراحی سبک اروپایی برای آشپزخانه به فضاهای موجود توجه ویژه‌ای می‌شود. بنابراین باید اصلی‌ترین ویژگی آشپزخانه‌های اروپایی را استفاده از تمامی فضاهای در دسترس دانست.
جزئیات برای اروپایی‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در آشپزخانه‌ای با سبک اروپایی اغلب زوایای چشمگیر، خطوط جذاب اما روان و نقوش فراوانی به چشم می‌خورد. با وجود نقش و نگارهای فراوان و زیبا اما هیچ طرح غلو شده‌ای در سبک اروپایی برای دکوراسیون اشپزخانه دیده نمی‌شود. در عوض شاهد یک محیط شاد و پر انرژی هستید که از بارزترین ویژگی آشپزخانه‌های اروپایی به شمار می‌آید.

استفاده از رنگ‌های پاستیلی و روشن یکی دیگر از خصوصیات آشپزخانه اروپایی محسوب می‌شود. این رنگ‌ها علاوه بر ایجاد حس و حال خوب، زیبایی فضای اروپایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کنند.

کابینت آشپزخانه به سبک اروپایی

در دنیای امروز معماری و دکوراسیون داخلی کابینت همچون شکل قدیم خودش کاربرد ندارد. طراحی آشپزخانه‌ای به سبک اروپایی هم از این قاعده مستثنی نیست.اغلب دکوراسیون آشپزخانه‌های اروپایی دارای شلف داخل کابینت و قفسه‌های باز هستند. امروزه در اروپا سبک مینیمال برای دکوراسیون آشپزخانه طرفداران زیادی دارد.

استفاده از انواع شلف به جای کابینت های بالایی و دیواری را می‌توان نشات گرفته از همین سبک دانست. با گذاشتن انواع وسایل دکوری، ظرف و ظروف رنگی و… روی قفسه و شلف، می‌توانید جذابیت آشپزخانه سبک اروپایی خود را افزایش دهید. این قفسه‌ها اغلب از جنس چوب و یا سنگ انتخاب می‌شوند.
کابینت کلاسیک اروپایی
: کابینت‌های کلاسیک اروپایی در طراحی آشپزخانه اروپایی ظاهر بسیار لوکس و زیبایی دارند. بنابراین اگر دکوراسیون منزل شما بر پایه شیک بودن طراحی شده است از کابینت هاب نئوکلاسیک و کلاسیک اروپایی برای آشپزخانه استفاده کنید. این کابینت‌ها اغلب دارای طرح‌های متعدد هستند و از چوب درجه یک ساخته می‌شوند. به همین دلیل با نصب کابینت‌های کلاسیک در آشپزخانه‌ای با سبک اروپایی، گرما و صمیمیت را به فضای خود اضافه خواهید کرد.

کابینت مدرن اروپایی:
کابینت بدون دستگیره مدرن اروپایی در جنس و رنگ با نوع کلاسیک خود تفاوت دارد. اغلب این کابینت‌ها از جنس ام دی اف ساخته می‌شوند و رنگ بندی آنها شامل رنگ‌های مات است. بنابراین در سبک اروپایی نمی‌توانید کابینت‌های تیره یا براق انتخاب کنید.
آشپزخانه ای با سبک اروپایی
اگر از طرح‌های تکراری برای دکوراسیون آشپزخانه خسته شده‌اید، سبک اروپایی یک ایده منحصربه‌فرد برای فضا شماست. این سبک برای هر آشپزخانه‌ای به‌راحتی اجرا می‌شود و امروزه در دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. ما را در ادامه مقاله همراهی کنید، تا بتوانید به راحتی طراحی آشپزخانه به سبک اروپایی را برای منزلتان انجام دهید.

آشپزخانه سبک اروپایی با رنگ های مات
استفاده از رنگ مات یکی از اصلی‌ترین خصیصه‌های سبک اروپایی است. در واقع این رنگ در آشپزخانه‌ای به سبک اروپایی پادشاهی می‌کند. بنابراین در دکوراسیون سبک اروپایی آشپزخانه‌ انتخاب هر نوع کابینت یا لوازم براق را فراموش کنید.بهترین مدل کابینت آشپزخانه اروپایی در این سبک، استفاده ازکابینت هایگلاس مات است.

همچنین می‌توانید برای کانتر از سنگ اپن مات که شکل مدرن و امروزی به آشپزخانه شما می‌دهند، استفاده کنید. وقتی حرف از رنگ مات به میان می‌آید افراد زیادی به یاد رنگ مشکی می‌افتند. مشکی مات همیشه جذاب بوده و می‌تواند یک انتخاب بسیار هیجان‌انگیز برای سطوح آشپزخانه‌ای اروپایی به شمار بیاید. چندسالی است که آشپزخانه‌های اروپایی با طراحی مشکی ، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

آشپزخانه های اروپایی با فضای کوچک
خانه‌های آپارتمانی امروزی اغلب آشپزخانه بسیار کوچکی دارند. به همین دلیل در بسیاری از این آشپزخانه‌ها، پنجره و نورگیر مناسب وجود ندارد.

آشپزخانه‌های کوچک را به راحتی می‌توان با سبک اروپایی دکور کرد. در دکوراسیون کابینت آشپزخانه های اروپایی، می‌توانید به منظور بهینه‌سازی فضا، تعدادی کابینت دیواری بر روی ردیف بالای دیوار نصب کنید. سپس با کاشی کاری دیوار کناری کابینت‌ها از کف تا سقف، ظاهر زیبا و شیکی به آشپزخانه خود ببخشید. این روش باعث می‌شود آشپزخانه‌های اروپایی با متراژ کم دلباز و نورگیرتر به نظر برسند.

نکاتی در خصوص دکوراسیون آشپزخانه اروپایی
در دکوراسیون آشپزخانه اروپایی بسیاری از خانه دارها از کابینت های روی دیوار استفاده نمی کنند. اگر به تصاویر آشپزخانه های اروپایی دقت کنید سبک مینیمال و ساده را در آن خواهید یافت. نصب کردن شلف و قفسه باز بجای کابینت های بالایی در این نوع دکوراسیون بسیار رواج دارد. قرار دادن وسایل رنگی و دکوری در این شلف ها بسیار دیده می شود. استفاده از چوب و سنگ هم می تواند در این سبک دکوراسیون جلوه خاصی را به کابینت ها بدهد.

در دکوراسیون آشپزخانه های اروپایی، ارتفاع کابینت های زمینی مقداری بلند و بزرگ تر است تا هم ظاهر زیباتری داشته باشد و هم فضای بیشتری برای ذخیره سازی لوازم فراهم کند. اما کابینت هوایی حذف می شود و فقط قفسه های دکوری که در آن ادویه جات و بانکه های مواد اولیه قرار می گیرد به چشم می خورد. کابینت ها نیز از چوب صد در صد طبیعی با رنگ طبیعی هستند که این موضوع نیز بسیار جلب توجه می کند.

در دکوراسیون آشپزخانه اروپایی میتوان از کابینت های کاملا سفید رنگ در فضایی که کف و دیوارها تیره هستند استفاده کرد تا رنگ های خنثی بهتر به چشم بیایند. در این روش بدون هیچ رنگی شما شاهد یک آشپزخانه لوکس هستید، استفاده کردن از رنگ خنثی برای لوازم خانگی مثل گاز، یخچال، فر، مایکرو فر و هود هیچ بهم ریختگی و بی نظمی را ایجاد نمی کند. پارکت های مشکی یا تیره به همراه کابینت های روشن حس لوکس بودن را به همراه خواهد داشت.

کلام آخر
اگر از طرح‌های تکراری برای دکوراسیون آشپزخانه خسته شده‌اید، سبک اروپایی یک ایده منحصر به‌فرد برای فضا شماست.ما در این مقاله سعی کردیم تا این سبک از طراحی را از همه جوانب به شما معرفی کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

متشکریم که ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان عزیز هستیم.

لغو پاسخ