Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » با سقف کاذب فضای آشپزخانه های خود را دلپذیرتر کنید

سلام خدمت همراهان دوست داشتنی تایلان.

امروز خدمتتون رسیدیم تا با یکی از ترفند هایی که در تغییر فضای آشپزخانه ها بسیار موثر است بیشتر آشنا شویم.همراه ما باشید تا با هم به بررسی انواع سقف کاذب و نحوه استفاده از آنها اطلاعات مفیدی بدست بیاوریم.

یکی از ابعاد مهم فضای آشپزخانه، سقف آن است. شاید اولین مواردی که در آشپزخانه به چشم می ­آید، کابینت ­ها و دیوار و کفپوش آشپزخانه باشند ولی با انتخاب بهترین نوع سقف آشپزخانه متوجه می ­شوید که چقدر می­ تواند بر روی دکوراسیون آن موثر باشد.

چگونه سقف آشپزخانه خود را تغییر دهیم؟
تغییر ظاهر آشپزخانه کار آسانی نیست. آشپزخانه مدرن باید شیک و پیشرفته باشد و شلوغی زیادی نداشته باشد. آشپزخانه باید دکوراسیون عالی همراه با طراحی نورپردازی بی‌عیب و نقصی داشته باشد.همانطور که می دانیدسقف کاذب ، در انواع چوبی، فلزی، رابیتس و… در زیر سقف اصلی قرار می گیرد و به منظور های مختلفی از آن استفاده می شود. سقف های کاذب در طرح ها و اندازه های گوناگون ساخته می شوند تا هم برای ساختمان های تجاری و هم ساختمان های عمومی مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع سقف های سبک معمولا برای اتصال به سقف یا دیوار ها به کار می روند تا تاسیسات داخل سقف را پنهان کرده و نمایی زیبا به فضای ببخشند.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مقاله آشنایی با طراحی آشپزخانه به سبک ایرانی

نکات مهم استفاده از سقف کاذب
.۱ ارتفاع را چک کنید.

اولین گام بررسی ارتفاع کف تا سقف آشپزخانه است. مطمئن شوید سقف اصلی آنقدر ارتفاع دارد که بتوان روی آن سقف کاذب کناف نصب کرد.

۲. از قبل برنامه ریزی کنید.

از قبل جای قرار گرفتن چراغ‌ها را مشخص کنید. این کار باعث می‌شود تا راحت‌تر طراحی سقف کاذب را انتخاب کنید.

۳. در آشپزخانه‌های کوچک

استفاده از وسایل دکوری را به حداقل برسانید و طرح‌هایی با خطوط مستقیم انتخاب کنید. همچنین در فضاهای کوچک قالب گیری و غیره انجام ندهید.

۴. در آشپزخانه‌های بزرگ

اگر آشپزخانه بزرگی دارید می‌توانید سقف‌های دو لایه، بافت‌ها و وسایل دکوری منحصر به فرد را برای زیبایی بیشتر انتخاب کنید.

۵. حاشیه اجرا کنید.

اگر ارتفاع سقف آشپزخانه زیاد نیست، سقف کاذب کناف را در امتداد حاشیه دیوارها نصب کنید تا بتوانید از نورپردازی عالی برخوردار شوید.

۶. حداکثر کردن

فضای بین ورق و سقف کاذب کناف را با مخفی کردن تمام سیم‌های برق و… را به حداکثر برسانید.

۷. میزان تحمل وزن را بررسی کنید.

معمولا سقف کاذب سبک است و مانند تخته استحکام ندارد. در نتیجه قبل از آویختن چراغ‌های سقفی، قطعات تزئینی و غیره باید میزان تحمل وزن را بررسی کنید. همچنین اگر قصد نصب پنکه سقفی را دارید باید قبل از نصب سقف کاذب، میله پنکه روی سقف اصلی نصب شود.

مدل نورپردازی سقف آشپزخانه جدید و امروزی
یکی از مزیت­ های اجرای سقف کاذب، امکان طراحی نورپردازی ­های مختلف و متنوع است. بهتر است در آشپزخانه چند نوع نورپردازی با شدت­ های مختلف وجود داشته باشد، تا در صورت نیاز به هر مقدار نور بتوان آن را تنظیم کرد. مثلا یک نور عمومی که روشنایی کل فضا را می ­سازد در کنار نورپردازی ­های مخفی که در سقف کاذب قرار دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

انواع سقف کاذب
سقف کاذب کناف آشپزخانه
کناف یک سازه بسیار معروف و پر کاربرد در ساخت انواع سقف کاذب است. از مقاومت این نوع سقف کاذب برای طراحی و ساخت سقف آشپزخانه می‌توان بهره برد. استفاده از متریالی سبک مثل گچ در طرح‌های ضد حریق و رطوبت و گرمای این نوع سقف کاذب و همین طور قابلیت نصب هالوژن و چراغ سقفی‌های خاص و زیبا در راستای نور پردازی از ویژگی‌های خاص سقف کناف هستند

سقف کاذب pvc آشپزخانه
کیفیت اجرای سقف کاذب آشپزخانه از نوع پی وی سی در زیبایی و عمر بالای آن قابل مشاهده است. مدل‌های طرح دار و ساده سقف این نوع سقف کاذب برای طراحی‌ها و دکوراسیون مختلف آشپزخانه تولید و قابل نصب می‌باشد. طرح چوب و طرح‌های چاپی نیز در این مدل سقف کاذب آشپزخانه به چشم می‌خورد.

سقف کاذب چوبی آشپزخانه
ترموود یکی از اجرای سازنده اصلی سقف کاذب آشپزخانه در نوع چوبی است. ابعاد ثابت، مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات، یکنواختی و رنگ طبیعیه از ویژگی‌های اصلی این ماده بوده که بر اهمیت سقف کاذب چوبی برای نصب در آشپزخانه افزوده است.

سقف کاذب طلقی برای آشپزخانه
سقف کاذب طلقی یا پلکسی به نوعی از سقف گفته می شود که جنس آن از نوع پلاستیک ترمودینامیک است و ظاهری شفاف دارد. این گونه سقف ها به علت فشرده شدن پلاستیک از مقاومت و دوام بالایی برخورداراند و جایگزین مناسبی برای سقف های کاذب شیشه ای محسوب می شود.

سقف های کاذب طلقی به علت زمان کمی که در نصب می برند، تعویض آسان طرح های طلق، ثبات رنگی، ارزان تر بودن و … گزینه مناسبی هم برای آشپزخانه و هم برای سایر نقاط منزل به شمار می‌آیند. علاوه بر این ها سقف های کاذب طلقی با شفافیت و عبور حجم بیشتری از نور در نورپردازی ها و طراحی ها از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر سقف های کاذب در بین متقاضیان برخور دارند.

سقف کاذب رنگی برای آشپزخانه
سقف کاذب رنگی سقفی است که در آن از تایل ها و شیشه های رنگی استفاده شده است.
برای استفاده از این گونه سقف ها باید به تاثیری که رنگ در آشپزخانه می گذارد توجه شود مثلاً اگر شما قصد استفاده از رنگ‌ های تیره را برای آشپزخانه خود دارید باید این را بدانید که انتخاب رنگ تیره آشپزخانه‌ تان را کوچک تر و دلگیر نشان می‌ دهد، این در صورتی است که هر چه رنگ روشن تر باشد بزرگتر نشان دادن و دلباز شدن فضا کمک شایانی می‌ کند.
سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه
در این سبک از سقف کاذب تایل‌ها و پنل‌های سقفی در فضایی پایین تر از سطح سقف اصلی آشپزخانه نصب می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این سبک جدید و به روز سقف کاذب آشپزخانه می‌توان به عایق گرما و رطوبت بودن و همین طور خاصیت شستشوی آسان آن اشاره داشت.

سقف کاذب آشپزخانه مدرن
در حال حاضر نمونه‌های خاص و جدیدی از مدل سقف کاذب آشپزخانه بر اساس تغییرات جدید در دکوراسیون و طراحی داخلی این قسمت از منزل بر اساس طرح‌هایی مثل آسمان مجازی و طرح چوب ایجاد و قابل نصب می‌باشند.

کلام آخر
امروزه به دلیل پیشرفت های بسیاری که در زمینه طراحی و دکوراسیون رخ داده، ما با دست باز تری می توانیم به طراحی فضای داخلی و منازل خود بپردازیم.فقط کافی است اطلاعات کافی و کمی ذوق و سلیقه داشته باشیم و از کارشناسان معتبر در این حوزه کمک بگیریم تا به بهترین نتایج دست پیدا کنیم.
با تشکر که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ