Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » سبک هندی، سبکی اصیل و گرم

سلام خدمتت همراهان گرامی تایلان

امروز با یک مقاله بی نظیر خدمتتون رسیدیم و قرار هست که شما را به هندوستان رنگارنگ ببریم تا با دکوراسیون داخلی بی نظیر این کشور زیبا بیشتر آشنا شویم.همراه ما باشید.

معرفی سبک هندی
در طراحی به سبک هندی نکته ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، رنگ است .همانطور که از فرهنگ هند مشخص است، هندی ها توجه زیادی به رنگ ها و تجملات دارند و تمام سعی خود را می کنند تا، در طراحی منازل خود تمام نکات مهم فرهنگ خود را جای دهند.از رنگ های تند و شاد گرفته تا استفاده از مبلمان هایی با طرح های شلوغ و استفاده از پارچه هایی با نقوش پیچیده .و استفاده از عودها همه همراه ما باشید تا در ادامه مطلب با ویژگی های برجسته این سبک زیبا آشنا شویم.

رنگ
در طراحی دکوراسیون به سبک هندی نیز تنوع رنگ حرف اول را می زند و یک مشخصه بارز محسوب می شود. رنگ های غنی, تیره و پویا در برابر پس زمینه های روشن, پالت رنگی سبک هندی را به وجود می آورند. قانون کلی استفاده از رنگ ها در سبک هندی پیروی از تضاد است. به همین جهت با استفاده از سه رنگ یا بالاتر می توان تضاد بین رنگ ها را تقویت نمود. رنگ های رایج در این سبک شامل :

رنگ های نارنجی, قرمز, سبز تیره و آبی لاجوردی است.رنگ قرمز از جمله پر کاربردترین رنگ در معماری هندی محسوب می شود. مهمترین فاکتور انتخاب رنگ در این سبک جسارت است. رنگ های تند را انتخاب کنید و از ترکیب آنها با سایر رنگ ها نهراسید. رنگ طلایی و نقره ای نیز برای تکمیل و تعدیل دکوراسیون مناسب هستند و با استفاده از آنها می توان فضا را تیره و روشن نموده و تندی سایر رنگ ها را متعادل ساخت

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز:مقاله طراحی داخلی سبک ویکتوریایی

مبلمان
چوب از جمله متریال هایی است که در ساخت مبلمان به سبک هندی کاربرد دارد. مبلمان های چوبی منبت کاری ،از جنس چوب ساج, بلسان و آبنوس زیبایی بی نظیری به این سبک دکوراسیون می بخشند. استفاده از طرح و نقش و حکاکی های زیبا بر روی مبلمان و استفاده از کوسن های رنگارنگ با پارچه های هندی دلیل خاص بودن این سبک است.جنس رومبلی ها اغلب از پارچه های مخمل است و برای رومیزی از رومیزی های چهل تکه, حریر سرمه دوزی شده و یا رومیزی های قلاب دوزی و پولک دوزی شده استفاده می شود.

کفپوش
آب و هوای هندوستان گرم و آفتابی است به همین دلیل کفپوش خانه ها باید از جنسی انتخاب شوند که خنکی را برای خانه به ارمغان بیاورند. سنگ گرانیت که مقاومت و دوام بالایی داشته و نیازمند مراقبت چندانی نمی باشد بهترین گزینه برای کفپوش خانه های هندی است. سنگ مرمر نیز بسیار خنک و جذاب است و مقاومت بالایی دارد اما سطح آن پس از مدتی کدر خواهد شد.

پارچه‌های دست‌باف
همه می‌دانیم که هند یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌های پارچه به‌حساب می‌آید و پارچه‌ها نیز به‌عناوین‌مختلف در دکوراسیون استفاده می‌شوند. پرده‌های بلند دکوراتیو، پرده‌های تخت یا کاناپه نشیمن می‌تواند حس ماندگاری و آرامش را به فضا وارد کند. همچنین پارچه‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر مبلمان در هر خانه‌ای به شمار می‌روند. پارچه‌های مرغوب مانند ابریشم در وسایل تزئینی و کوسن‌ها استفاده‌شده، برای نشیمن‌ها از پارچه‌هایی مثل کتان استفاده می‌کنند و درنهایت برای پاف و زیر پایی‌ها نیز از پارچه‌ها معمولی‌تر استفاده می‌شود.

دکورهای دست‌ساز هندی
یکی دیگر از جذابیت‌های سبک هندی استفاده از دست سازه‌هایی است که با توجه به تنوع و خلاقیت بیش‌ازاندازه این محصولات در هند، این امکان را به وجود می‌آورد که اشخاص با سلایق متفاوت از آن‌ها استفاده کنند.

گلدان‌های سفالی، مجسمه‌های چرمی، ظروف و جعبه‌های دکوراتیو با چوب صندل، فلز و سنگ مرمر برکنار ظرف‌ها و چراغ‌هایی از جنس برنج محبوب‌ترین این اقلام هستند.

کلام آخر
بطور کلی دکوراسیون داخلی به سبک هندی، ریشه در فرهنگ غنی این کشور دارد سرشار از المان های شاد و اصیل است. از مجسمه های خاصی که اشاره به الهه های انها دارد گرفته تا مبلمان ها و کوسن هایی که برای گرما بخشیدن و ایجاد صمیمیت در فضا از آن استفاده میکنند.با تشکر که از شما عزیزان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ