Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » در هنگام خرید جک کابینت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سلام به دوستان عزیز تایلان.

امروز در خدمتتون هستیم تا در کنار هم با انواع جک کابینت و ویژگی های آن آشنا شویم همراه ما باشید.

کارکرد جک کابینت
یکی از مهم‌ترین کارکردها و مزیت‌های جک کابینت آرام‌بند بودن آن است. به این معنی که باعث باز و بسته شدن راحت و آرام درب‌های کابینت می‌شود. این کارکرد به ماندگاری بیشتر و دوام کابینت و اتصالات آن کمک می‌کند. جک‌های کابینت دارای مدل‌های مختلفی هستند. این ابزار کوچک به شکل ساده یا برقی و سیستم لمسی باز و بسته می‌شود. نحوه کارکرد جک کابینت در مدل‌های مختلف متفاوت است. برخی از جک‌ها روی محور و با زاویه و برخی هم روی تاج باز و بسته می‌شوند.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله نحوه تنظیم لولا کابینت در منزل

انواع جک کابینت
به طور کلی جک ها به دو گروه جک های درب ورودی و جک های کابینت تقسیم می شوند.

انواع جک های کابینت:
جک گازی یا پمپی:
همانطور که میدانیدجک کابینت آشپزخانه از دسته جک های گازی می باشد.این نوع ازجک جهت درب کابینت استفاده میشودو باعث ثابت ماندن درب کابینت توسط بازوی جک هنگام باز بودن درب میشود.جک کابینت انواع متفاوتی دارد و در انواع ۸۰ نیوتن-۱۰۰ نیوتن-۱۲۰ نیوتن موجود میباشد و بسته به سنگینی درب کابینت میتوان نوع جک را انتخاب کرد.
نکته مهم این است که برای درب کابینت سبک نباید ازجک کابینت با تحمل نیوتن بالا استفاده کرد چون هنگام بستن درب فشار به لولای درب وارد میشود وهنگام باز کردن درب نیز باعث پرت شدن آن میشود.
معمولا برای درب های تا اندازه ۷۰ از جک ۸۰ نیوتن و بالای ۷۰ تا ۱ متر از جک کابینت آشپزخانه۱۰۰ نیوتن و برای بالای ۱ متر از ۱۲۰ استفاده می گردد.
جک اونتوس HF یا دو درب
این جک برای کابینت‌هایی با دو درب ایده آل است؛ یعنی این قابلیت را دارد که دو درب را به‌صورت هم‌زمان باز کند. این جک برای مکان‌هایی با سقف بلند قابل‌استفاده است. عملکرد جک به‌گونه‌ای است که هنگام باز شدن درب، آن را به دو قسمت تبدیل کرده که این دو قسمت به‌صورت تا شده روی‌هم قرار می‌گیرند و به سمت بالا می‌روند.

اونتوس HS
جک اونتوس HS برای کابینت‌های بزرگ با یک درب مناسب بوده و نوعی سیستم بالابرنده محسوب می‌شود. این جک برای مکان‌هایی با سقف‌ کوتاه مناسب است؛ زیرا در این حالت به‌جای اینکه درب به‌صورت عمودی باز و بسته شود، به‌صورت زاویه‌دار باز می‌شود و در زاویه موردنظر هم ثابت می‌ماند.
جک آرام بند فانتونی
یکی از مدل‌های جک آرام‌بند کابینت جک فانتونی است. این مدل برای درب‌هایی از جنس خاص مثل ام‌دی‌اف امناسب است. این نوع جک هم مثل خیلی دیگر از مدل‌ها برای باز و بسته کردن درب‌های کابینت افقی و عریض و به سمت بالا استفاده می‌شود. این جک با چرخش حول محور بالا عمل می‌کند.
جک معکوس
این مدل برخلاف نام خود ظاهر و کارکردی مشابه بقیه مدل‌های مختلف جک کابینت دارد. کارایی این جنگ عمدتا برای نگهداشتن درب کابینت یا هر نوع کمد دیگر است. پمپ این مدل به دلیل عدم داشتن روغن یا ماده لغزنده در درون خود دارای قیمت بالاتری نسبت به جک‌های معمولی است. یکی از مزیت‌های دیگر این مدل استحکام بالا و روانی کارکرد آن است.

جک های درب ورودی:
در بسیاری از اماکن علی الخصوص درب های نفر رو و درب مغازه ها و سایر اماکن عمومی مانند اداره ها که کاربران استفاده از درب در طول روز زیاد است و نیازمند این است که درب همیشه بسته باشد از آرام بند درب استفاده می شود. آرام بند درب در قدرت های مختلف برای انواع درب های سبک و سنگین طراحی شده و معمولا سمت داخل ساختمان روی چهارچوب و لنگه درب نصب می شود و پس از تنظیم، لنگه درب را بطور کامل و به آرامی می بندد.
نکاتی برای انتخاب یا خرید مدل مناسب
اگر می‌خواهید به راحتی درب کابینت‌های خود را باز یا بسته کنید بهتر است به نکات مهم انتخاب یا خرید یک مدل مناسب دقت کنید. همان‌طوری که در مطالب فوق مشاهده کردید، انواع مدل‌های مختلفی از جک کابینت برای استفاده وجود دارد. شما در هنگام انتخاب یک مدل جک باید به نوع کارکرد آن و تناسب مشخصات آن با کابینت‌های آشپزخانه خود دقت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:
حداکثر و حداقل طول جک
اندازه لنت های بالا و پایین
پیچ تنظیم جک
پشتیبانی مناسب از وزن درب کابینت
توجه به طول و عرض و ارتفاع درب کابینت
مرغوبیت جنس جک به‌خصوص بازو و پمپ آن
جمع بندی
همه ما می‌دانیم که وظیفه اصلی باز و بسته کردن درب کابینت به عهده لولا کابینت است. لولا کابینت هم در انواع مدل‌های مختلف و به شکل آرام بند موجود است. اما شاید بخواهید بدانید که چرا از جک هم برای باز و بسته کردن کابینت استفاده می‌کنیم. مزیت استفاده از جک در کنار لولا کابینت در راحتی باز و بسته کردن و ثابت ماندن درب کابینت در هر زاویه یا فاصله‌ای از باکس است. از طرفی برای کابینت‌های بالایی و عریض آشپزخانه که دسترسی به درب آنها و باز و بسته کردن درب دشوار است، جک ابزار کمکی و مناسبی برای حل این مشکل است. این ابزار دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و زنگ‌زدگی است.
سخن آخر
از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی نمودید سپاس گذاریم، امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ