Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » اکسسوری ها نقش معجزه آسا آن ها

سلام به دوستان عزیز تایلان.

امروز در کنارتون هستیم با معرفی جذابترین اکسسوری ها و تاثیر آن ها در دکوراسیون منازل شما عزیزان.همراه ما باشید .

نقش اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منازل
اکسسوری های منزل و یا به اصلاح وسایل تزیینی و جانبی، به گروه های بسیار گسترده و متنوعی از وسایل گفته می شوند که جزء واجبات یک فضا و ساختمان نیستند ولی کیفیت، سطح چیدمان و طراحی داخلی را ارتقا می دهند.دامنه مواردی که به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی به کار می روند بسیار گسترده است، تا جایی که برای شرح آن ها فقط جمله “موارد فرعی و غیر ضروری” می تواند همه موارد تحت عنوان اکسسوری را پوشش دهد.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز:مطالعه مقاله طراحی به سبک آسیایی

علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی
اما چرا تا این حد وجود و ماهیت اکسسوری ها مهم است و چه تاثیری بر روی طراحی داخلی دارند؟ اولین دلیل، پر کردن فضا های خالی مابین وسایل در دکوراسیون داخلی است. این کاربرد و در کل به کارگیری اکسسوری، محدود به فضای خاصی نیست و هر موقعیت و فضایی را شامل می شود.

کاربرد و نقش دیگر این محصولات، ایجاد پویایی و حرکت در دید بیننده و تلاش برای جلب توجه فرد است که در صورت انتخاب و چینش مناسب، حرکت چشم مخاطب را هدایت کرده و به نواحی خاصی معطوف می کند. این کار در فضا سازی و دیگر اهداف طراحان، اهمیت زیادی دارد.

سبک مورد علاقه در انتخاب اکسسوری
هر نوع شی کوچک و یا عناصر دکوراتیو که در قفسه کتاب ها قرار می گیرد، باید یکدیگر را تکمیل کرده و محیطی جذاب را ارائه کند؛ مانند گیاهان با طراوت، گل های زیبا و یا آثار عتیقه و هنری کوچک. شما می توانید بر اساس سبک مورد علاقه خود کتابخانه ای منحصر به فرد داشته باشید؛ به عنوان مثال اشکال هندسی و یا هر نوع طرح خاصی که به آن علاقمند هستید را به نجاری ها سفارش دهید و از طرح دلخواه خود لذت ببرید.

نکات مهم در زمینه انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون داخلی
مهم ترین و کلی ترین نکته در مورد اکسسوری ها انتخاب فرم متناسب، ابعاد و رنگ و جنس مناسب، سبک هماهنگ و محل درست قرارگیری آن است.

رعایت این موارد به حدی مهم می باشد که در صورت رعایت نکردن، زیبایی محیط را از بین برده و دکوراسیونی با نمای غیر جذاب به نمایش می گذارد اکسسوری ها بستر مناسبی برای انتخاب های جسورانه، تلفیق خلاقیت با محیط و القای ویژگی های شخصیتی افراد به فضای مورد نظر هستند و می توانند امضای شخصیت و روحیه افراد باشند. این تاثیرگذاری، حس تعلق و راحتی را منتقل می کند و فرد از حضور در فضای مورد نظر، لذت می برد.

انواع اکسسوری در دکوراسیون داخلی

گل و گیاهان

گیاهان موجوداتی زنده هستند گه وقتی در منزل یا حتی هر محیطی از آنها استفاده میکنید حس تازگی و زنده بودن آنها را حس میکنید. دقت کنید، هنگامی که به یک گیاه توجه میکنید فردای آنروز متوجه پررنگ تر شدن گیاهان یا جلوه بیشتر آنها میشوید.

گلدان‌ها، ظروف، مجسمه‌های دکوراتیو
وسایل دکوری به عنوان اکسسوری منزل نقش مهمی دارند. استفاده از آن‌ها به ایجاد تعادل بصری در محیط کمک کرده و در عین حال وسایل کاربردی هستند که باید در دسترس شما باشند. این وسایل می‌توانند گلدان، ظروف، کتاب و لوازم دکوری باشند که در فروشگاه‌های زیادی به فروش می‌رسند.

میز کنسول

یک میز چوبی یا سنگی با پایه های آهنی، هم می‌تواند به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون در خانه ی شما مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک اکسسوری جانبی، که جنبه ی زیبایی دارد.

آینه دکوراتیو
متخصصان لوبن هوم این گونه بیان کرده اند که: بیش تر ما آینه ها را به صورت مدل های دیواری استفاده می کنیم، اما مدل های رومیزی نیز می توانند یک اکسسوری مهم به شمار روند. آینه های چوبی و استیل هر کدام خصوصیات خاص خود را داشته و باید با توجه به سبک دکوراسیون متناسب انتخاب شوند. بهتر است آینه های رومیزی را برای تزیین میز کنسول و میز آرایش استفاده نمایید.

کتاب و مجلات در اکسسوری
کتاب و نیز مجله در حالت عادی یک accessory به حساب نمی‌آیند، ولی اگر به عنوان یک عنصر دکوراتیو از آن استفاده شود جذابیت قابل قبولی را به دکوراسیون داخلی اضافه خواهد کرد.استفاده از کتاب‌ها در یک اتاق نشان دهنده علایق مالک آن اتاق است که در نوع خود بسیار جذاب و خاص می‌باشد. کتابخانه علاوه بر این که می‌تواند زیبایی را به ارمغان آورد، دسترسی را به کتاب‌ها به مراتب راحت تر خواهد کرد

ساعت‌ها در اکسسوری خانه
ساعت‌ها یکی از عناصر پرکاربرد و غالبا تزیینی در فضای داخلی می‌باشد که قادر خواهد بود نقش مهمی را نیز در تزیین فضای داخلی خانه ایفا کند. علاوه بر این مسئله ساعت‌ها از جمله کالا‌هایی هستند که علاوه بر این که کاربردی هستند می‌توانند زیبایی را نیز با خود به ارمغان آورند. به عنوان نمونه استفاده از ساعت‌های پاندول‌دار می‌تواند زیبایی بسیاری را به ارمغان آورد.

کلکسیون‌ها در دکوراسیون
در حال حاضر شاهد این هستیم که کلکسیون‌ها توانسته‌اند به خوبی جای خود را در دکوراسیون‌ها باز کنند و به عنوان یک وسیله تزیینی مورد استفاده قرار گیرند. شما برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل خود شروع به جمع آوری یک کلکسیون کنید و آن را به نمایش بگذارید. با انجام این کار شما علاوه بر این که یک فضای بسیار زیبا را خلق خواهید کرد، بیننده را نیز جذب خلاقیت خود خواهید کرد.
البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که برخی از افراد کلکسیون خود را به صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر به نمایش در خواهند آورد. این در حالی است که طراحان دکوراسیون هرگز این کار را توصیه نخواهند کرد و زیبایی یک کلکسیون را در کنار هم بودن آن می‌بینند.

مجسمه‌ها و آویزهای هنری
یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که شما قادر خواهید بود از آنان برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، مجسمه‌ها و تندیس‌ها می‌باشند. البته باید به این مسئله توجه کافی را داشته باشید که برای زیبایی بیشتر باید از مجسمه مناسب استفاده شود. از مجسمه‌ها می‌توان به عنوان یک نقطه کانونی یا همان مرکزی استفاده کرد. با استفاده از مجسمه‌ها می‌توان یک دکوراسیون جذاب را خلق نمود که توجه هر فردی را به خود جلب کند. .

عکس های خانوادگی
استفاده از عکسهای خانوادگی می تواند یک ایده عالی برای اکسسوری در دکوراسیون اتاق باشد البته بهتر است برای جلوگیری از شلوغی و آشفتگی از رنگ ها و فریم های یکسان استفاده شود علاوه بر آن تصاویر خانوادگی احساس تعلق خاطر را بیشتر کرده و هویت و خاطرات مار را به دکوراسیون وارد می کنند.

فرش عنصر گرمابخش در طراحی داخلی
فرش، یکی از عناصری است که در هر اتاق احساس راحتی و گرمی را به آن خواهد داد. یک فرش با بافت مناسب و خاص می‌تواند جلوه ویژه‌ای را به خانه ببخشد. از سویی نیز شما قادر خواهید بود با به کار گیری فرش در دکوراسیون داخلی منزل خود، فضا را کمی سنتی‌تر کنید.

تزئین با شمع
اکسسوری در دکوراسیون چیست ؟ شمع یکی از ایده های زیبا و رمانتیک همیشگی است. گذاشتن شمع به همراه یک کاسه پر از قوطی مبریت های تزئینی هم زیباست و هم غیر منتظره می باشد. به علاوه وجود کبریت های رنگارنگ روی میز، میتوان کاربردی باشد.

میز جلو مبلی را شلوغ و در هم ریخته نکنید
باید به نکته توجه کنید که سطح شلوغ و در هم ریخته میز جلو مبلی، جلوه بدی به دکوراسیون نشیمن منزلتان می دهد و انرژی مثبت در آن را از بین میبرد.
همچنین میز باید فضای کافی برای قرار دادن وسایل پذیرایی در دورهمی ها و مهمانی های خودمانی نیز داشته باشد. بنابراین بیش از حد آن را پر از دکوری و تزئینات نکنید و همیشه آن را مرتب و منظم نگه دارید.

شلف و طبقه دکوری
همه ی اکسسوری های زیبای تان، روی میز ها و دیوارها جا نمی شوند! برای اینکه به خوبی بتوانید زیبایی دکوری هایتان را به نمایش بگذارید، نیاز به شلف های دیواری و زمینی دارید. انواع متنوع شلف ها را می توانید خریداری کنید یا حتی به سادگی خودتان آن ها را بسازیدیک اکسسوری زیبا و جادار، برای نمایش چند اکسسوری زیبا و کوچک

نکات مهم در زمینه انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون داخلی
توجه به فضای اطراف اکسسوری
مهم ترین و کلی ترین نکته در مورد اکسسوری ها انتخاب فرم متناسب، ابعاد و رنگ و جنس مناسب، سبک هماهنگ و محل درست قرارگیری آن است که بتواند بیشترین هماهنگی و تعادل را حفظ کند.

رعایت این موارد به حدی مهم می باشد که در صورت رعایت نکردن، زیبایی محیط را از بین برده و دکوراسیونی با نمای غیر جذاب به نمایش می گذارد. انتخاب اکسسوری با تم نامناسب با دکوراسیون، نه تنها به زیبایی محیط کمکی نمی کند، بلکه شئ ای بدون جلوه و اضافی به شمار می رود. از سوی دیگر، انتخاب یک اکسسوری مناسب، به نمایان شدن بیشتر و بروز بهتر تم فضا و سایر المان های موجود مثل شومینه ، ،مبلمان، پرده ها (و موراد دیگر کمک زیادی می کند، کاری که شاید نتوان با وسایل موجود در چیدمان به تنهایی انجام داد.

رعایت اصل کلی تناسب و تعادل
مورد دیگر، رعایت تعداد و همجواری این محصولات است. استفاده بیش از حد اکسسوری ها در یک بخش و عدم استفاده در بخش دیگر، چیدمان را شلوغ، بدون هدف و زشت نشان می دهد و نمای اکسسوری های زیبا و حتی ارزشمند شما را از بین می برد.

هزینه اکسسوری دکوراسیون داخلی چقدر است؟

در ابتدا برای جواب دادن به این سوال باید بگوییم که اکسسوری انتخابی شما چیست؟ آیا می‌خواهید از کتاب و شمع‌های تزئینی استفاده کنید؟ یا قصدتان استفاده از گلدان‌های گران قیمت است؟ ابن سوال بستگی به نوع اکسسوری انتخابی شما دارد. در نهایت سبک دکوراسیون انتخابی شما نیز تعیین کننده اکسسوری‌های مورد نیاز شما است؛ پس برای دانستن قیمت اکسسوری‌های دکوراسیون ابتدا باید بدانید که چه سبکی را برای طراحی دکوراسیون منزل خود می‌پسندید.

کلام آخر
دنیای زیبا و متنوع اکسسوری ها این فرصت را به ما می دهد تا طبق سلیقه علایق شخصی بتوانیم آنچه که در ذهنمان داریم را به واقعیت تبدیل کنیم .

با تشکر از شما عزیزان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ