Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » ریل کابینت ساچمه ای چیست؟

با سلام خدمت دوستان عزیز تایلان.

مقدمه
کشو، یکی از ملزومات مهم و کاربردی در کابینت‌های آشپزخانه، انواع دکور و کمد است.باز و بسته شدن راحت کشو بسیار مهم است و از این‌جهت گزینه‌های بسیار متنوعی در بازار امروز تولید و عرضه شده است.ریل‌های ساچمه‌ای دومین مدل ریل‌های ارائه شده به بازار بوده و با تنوع جوابگوی نیاز اکثر کاربران هستند.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله انواع پیچ ها

انواع ریل کابینت ساچمه ای
ریل ساچمه ای کشو در دو نوع دو تکه و ۳ تکه وجود دارد که به سبب حرکت روان تر و قابلیت باز شدن بیشتر، استحکام بالاتر و تنوع در سایز از کاربرد بیشتر در صنعت برخوردار هستند. ریل دو تکه ساچمه ای و یا ۳ تکه در مدل های آرام بند، مگنتی، ترمزدار و… نیز تولید می شوند که هر کدام از آن ها از کاربرد و ویژگی منحصر به فردی برخوردار می باشند.

ریل دو تکه ساچمه ای
در ریل دو تکه ساچمه ای این ضامن به گونه ای عمل می کند که که کشو کمتر از باکس خارج می شود به همین سبب برای کشوی میز ال سی دی و جاهایی استفاده می شود که جنبه فانتزی دارد و وزن زیادی را شامل نمی شود. اما با این حال اگر نیازی به استفاده کامل از فضای داخلی کشوی کابینت خود ندارید می توانید از ریل دو تیکه ساچمه ای نیز استفاده کنید.

ریل سه تکه ساچمه ای
ریل کشو سه تکه ساچمه ای خود به دو نوع پهن و باریک تقسیم بندی می شود که می توانید با نصب ان از فضای بیشتری از کشو استفاده نمایید به همین دلیل از ریل سه تکه ساچمه ای برای کابینت و یا کمد لباس بسیار استفاده می شود. یکی از مزایای عالی ریل ساچمه ای آن است که در انواع سایز ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌ متر تولید و عرضه می‌شود که این امکان را به ما می‌دهد تا برای هر نوع کشو با ابعاد مختلفی بتوانیم ریل کشو ساچمه ای مناسب آن را تهیه و خریداری نماییم.

آرام بند
این ریل ها با استفاده از ورقه های آهنی که قطر زیادی نیز دارند ساخته می شود به همین سبب این نوع ریل دارای استحکام بالایی برای استفاده در کشوهای سنگین می باشد.ریل ساچمه ای آرام بند همان طور که از نامش پیداست باعث آرام بسته شدن کشو می شود.

ترمزدار
ریل ترمز دار نوعی دیگر از ریل ساچمه ای می باشد که که در انتهای آن ترمزی قرار داده شده است که چند سانت پیش از بسته شدن کامل کشو سرعت آن را کاهش می دهد.

ریل ساچمه ای مگنتی
با نصب ریل های ساچمه ای مگنتی دیگر نیازی به نصب دستگیره نخواهید داشت و به راحتی می توانید با یک فشار کوچک کشو را باز کنید.

مزایای ریل های ساچمه ای
حرکت کشو بر روی ریل ساچمه ای بسیار راحت تر و نرم تر از ریل های غلتکی است.
قیمت آن ها نسبت به ریل های تاندوم و تاندوم باکس بهتر و کمتر است.
این ریل ها در عرض ها و قطرهای مختلفی عرضه می شوند و برای همه محصولات مناسب هستند.
ریلهای ساچمه ای با ضخامت ورق نازک و ضخیم هم تولید می شود که ورقهای سنگین کیفیت بالاتری دارد
ریلهای ساچمه ای با تعداد ساچمه کم و زیاد هم تولید می شود که تعداد بالاتر ساچمه نشان از مرغوبیت ریل است
جمع بندی
پس از نصب ریل‌ها، نوبت جاانداختن دو لنگه در داخل هم است.

ریل‌های ساچمه‌ای به علت داشتن ضامن، حرکت روان و نصب آسان کاربرد زیادی در صنعت کابینت‌سازی دارند.

این ریل ها به جای قرقره های پلاستیکی و استیل، با استفاده از زبانه های بزرگ و کوچک کار می کنند.

عرض این ریل ها متفاوت است و معمولا از ۲۵ تا ۸۰ سانتی متر و با فاصله ۵ سانتی متری در بازار موجودند.

همین متفاوت بودن و تنوع قطر ریل های ساچمه ای یکی دیگر از دلایل پر طرفدار بودن آن هاست.

کلام آخر
با تشکر از شما همراهان گرامی که تا پایان این مطلب در کنار ما بودید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم . موفق باشید.

لغو پاسخ