Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » با ارگانایزر نظم را مهمان آشپزخانه کنید

با سلام خدمت همراهان عزیز تایلان.

امروز با مطلبی در خدمتتون هستیم که دغدغه خیلی از ماها هست، منظم و مرتب بودن وسایل در آشپزخانه یکی از مسائلی هست که خیلی ها باهاش دست به گریبان هستند. ابتدا اجازه بدید تا با مفهموم کلی ارگانایزر آشنا بشیم و بعد به معرفی انواع ارگانایزر و کاربرد هاش بپردازیم.همراه ما باشید.

ارگانایزر چیست؟
زمانی که در لابلای شلوغی و ازدحام وسایل ریز و درشت آشپزخانه گم می‌شوید و نمی‌دانید آن‌ها را چطور دسته‌بندی کنید، ارگانایزرها مانند یک مربی کاربلد شما را راهنمایی می‌کنند تا به لوازم خود نظم ببخشید.آشپزخانه مملو از وسایل متنوع است که اگر نتوانید به درستی آن‌ها را مدیریت کنید در نهایت با محیطی شلوغ و کلافه‌کننده روبرو خواهید شد که برای پیدا کردن هر وسیله‌ای که نیاز دارید باید مدتها در بین لوازم بی‌نظم و درهم و برهم آشپزخانه به جستجو بپردازید.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله ریل کابینت ساچمه ای

سبد سوپر مارکتی
این سبدها برای نگهداری مواد غذایی، ظروف، ادویه و حتی چاقو و وسایل آشپزی بسیار کارآمد هستند. از مهم‌ترین مزیت‌های این سبد، دارا بودن فضای کافی و دسترسی راحت به فضای داخلی است.

سبد ریلی
ارگانایزر ریلی از انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه است که کمک می‌کند تا وسایل کاربردی را که نیاز داریم همیشه در دسترس باشند در شلف کابینت قرار بدهیم تا هم دسترسی به آن آسان باشد و هم گرد و خاک و آلودگی به آن‌ها نفوذ نکند. ریل این ارگانایزرها معمولا دو نوع است: ریل ساچمه‌ای و ریل تاندم.

ریل ساچمه‌ای، ساچمه‌های گرد و ریزی دارد که با بازی کردن درون ریل، نظم‌دهنده به صورت روان باز و بسته خواهد شد.ریل تاندم به تازگی رایج شده است و به صورت آرام بسته می‌شود، یعنی زمانی که ریل را درون کابینت هل می‌دهید به آرامی سر جای خود قرار می‌گیرد. سپس قفل می‌شود که به راحتی تکان نخورد.

سطل زباله ریلی
سطل زباله عادی نخرید! اگر مزایای استفاده از سطل ریلی کابینتی را بدانید قید سطل زباله عادی را می‌زنید.تفاوتی نمی‌کند خانواده کم‌جمعیتی داشته باشید یا پرجمعیت، در هر صورت برای نظافت و جلوگیری از انتشار بوی بد زباله‌های تولیدی خانه نیاز به سطلی دارید که با ساختار مناسب خود به تمیزی و نظم آشپزخانه شما کمک کند.این سطل‌ها معمولا در کابینت و زیر سینک قرار می‌گیرند و هر زمان که به آن نیاز داشتید سطل را از داخل کابینت بیرون می‌کشید، بنابراین دسترسی به آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

ارگانایزر آشپزخانه قابلمه و درب قابلمه
همیشه قابلمه‌ها به دلیل شکل فیزیکی که دارند به فضای زیادی برای چیدمان نیاز دارند و همان‌طور که می‌دانیم در آشپزخانه مدرن امروزی به دلیل محدودیت متراژ و فضا نیاز به ساماندهی بیشتری داریم.برای نظم دادن به درب ها ی قابلمه ها می‌توان از ارگانایزر ریلی، قلاب‌دار و کشوهای بزرگ مخصوص نگهداری ماهیتابه، قابلمه و درب آن‌ها استفاده کرد.

نظم دهنده کشو آشپزخانه
استفاده از نظم دهنده کشویی در آشپزخانه، به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها به‌راحتی بتوانید از وسایل خود استفاده کنید بلکه فضاهای بیشتری را هم برای شما فراهم می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های نظم دهنده کشویی آن است که از به‌هم‌ریختگی فضای داخل کشو جلوگیری می‌کند.

به این منظور انواع جا قاشق و چنگالی، سبد های نظم دهنده داخل کشو، مقسم های کشویی که بیشتر آن‌ها از جنس پلاستیک تولید می‌شوند طراحی و روانه بازار شده‌اند تا بسته به نیاز شخصی و ابعاد کشو تهیه گردند.به این منظور انواع جا قاشق و چنگالی، سبد های نظم دهنده داخل کشو، مقسم های کشویی که بیشتر آن‌ها از جنس پلاستیک تولید می‌شوند طراحی و روانه بازار شده‌اند تا بسته به نیاز شخصی و ابعاد کشو تهیه گردند همچنین برای نظم دهی به ادویه‌جات و حبوبات و همچنین جلوگیری از خراب شدن آن‌ها، می توان از نظم‌دهنده‌های شیشه ای یا چوبی و فلزی که درب آن‌ها محکم بسته می‌شود استفاده کرد البته نظم‌دهنده‌های جنس پلاستیکی، فلزی و چوبی به نسبت بهتر از شیشه ای هستند زیرا از شکنندگی کمتری برخوردار هستند.
جمع بندی
نگهداری از همه ابزار آشپزی، وسایل پخت‌وپز، ظرف و ظروف در آشپزخانه کار دشواری است، اگر مدیر خوبی نباشید نامرتب بودن وسایل آشپزخانه باعث می‌شود سردرگم شوید و برای پیدا کردن یک وسیله کوچک همه لوازم را یک دور بیرون بریزید و دوباره سر جایشان قرار بدهید.دراین‌بین احتمال شکستن ظروف یا گم‌شدن لوازم دیگر زیاد است؛پس توصیه ما با شما دوستان عزیز این است که برای راحتی خود و منظم بودن محیط آشپزخانه از نظم دهنده های مناسب و با کیفیت استفاده کنید . از این که مارا تا پایان این مطلب همراهی کردید سپاسگذاریم.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.موفق باشید.

لغو پاسخ