Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » خطاهای مهم در دکوراسیون خانه

سلام همراهان گرامی تایلان

امروز قرار هست که با خطاهای رایج در چیدمان که باعث آشفتگی و نا آرامی محیط زندگی ما می شوند آشنا شویم همراه ما باشید.

خطا در دکوراسیون داخلی به چه معناست؟
خطاهای دکوراسیون مجموعه کارهای بی مورد و خطاهای دکوراسیون می باشد که ممکن است در حین اجرای چیدمان خانه تان آن ها را مرتکب شوید.

مقاله پیشنعهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله انواع رومیزی و رانر و تاثیرشان بر دکوراسیون

خطاهایی که در دکوراسیون اتاق خواب مرتکب می شویم
اتاق خواب، محلی است که در آن افراد به استراحت و انجام برخی کارهای روزانه می پردازند. در اتاق خواب، بایستی بالاترین سطح آرامش برقرار باشد تا افراد بتوانند بالاترین بازدهی را در انجام امور خود داشته باشند. یکی از مواردی که سطح آرامش و آسایش اتاق را بالا می برد، دکوراسیون آن است. دکوراسیون یک اتاق خواب، شامل بخش های مختلفی است که جمع آن ها، فضای داخلی این قسمت از خانه را تشکیل می دهد. برای داشتن بهترین دکوراسیون اتاق خواب، مشورت با یک طراح دکوراسیون اولین پیشنهادی است که به شما می دهیم. با این کار، تمام کم و کسری هایی که ممکن است در فضای اتاق خواب وجود داشته باشد برطرف خواهد شد.

پرده اتاق خواب
یکی دیگر از خطاهای دکوراسیون که صاحب خانه های زیادی آن را مرتکب می شوند، عدم توجه به دکوراسیون پرده و نوع قرار گرفتن آن در خانه است.پرده یکی از ملزومات موردنیاز در هر خانه است که باعث جلوگیری از دیده شدن فضای داخل خانه در برابر عوامل بیرونی شده. و نور خورشید را به صورت غیرمستقیم وارد فضا می کند و از این جهت به ما کمک می کند. پرده اغلب جزو ملزوماتی است که در کانون توجهات قرار دارد بنابراین برای انتخاب طرح و نصب آن باید دقت زیادی خرج نمود.

انتخاب طرح و مدل پرده مقوله ای جدا است. که باید در نظر گرفته شود. موضوعی که قصد داریم در این قسمت به آن اشاره کنیم، عدم نصب اصولی پرده در خانه است. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر پرده را از لبه پنجره آویزان کنند جلوه بهتری داشته و بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در حالی که این یک طرز فکر اشتباه است! بهترین حالتی که می توان پرده را نصب کرد، نصب آن در کمترین فاصله با سقف است. در این صورت چوب پرده معمولا چند سانتی متر از لبه پنجره بالاتر خواهد بود و حالت و جلوه بهتری خواهد داشت.

در مواقعی که پرده در موازات با لبه پنجره نصب می شود، ارتفاع خانه کوتاه تر دیده می شود. که این موضوع جزو مشکلات دکوراسیون به شمار می رود. بنابراین سعی کنید این کار اشتباه را در دکوراسیون خانه تان انجام ندهید.

دیوارهای خالی را بیش از حد شلوغ نکنید
وجود دیوارهای خالی در منزل، بدین معنی نیست که شما حتما بایستی این فضاهای خالی را با اکسسوری های مختلف پر کنید. گاهی اوقات وجود دیوارهای خالی در خانه لازم است و این از اشتباهات دکوراسیون است که شما تمام فضاهای خالی منزل تان را پر کنید. بهترین حالتی که می توان برای فضاهای خالی در نظر گرفت، این است که آن فضای خالی ای که بیشترین جلب توجه. را به خود اختصاص داده است. را با کمک اکسسوری هایی مثل تابلو تزئین نمود.

بقیه دیوارهای خالی با توجه به نوع موقعیت مکانی شان می توانند حالات مختلفی داشته باشند. شلوغ شدن بیش از حد دیوار، خانه تان را کوچک تر نشان می دهد و فضای دلگیری را ایجاد می کند.

سیم های مزاحم در خانه
سیم های مزاحم و پیچ در پیچ، از جمله مشکلات دکوراسیون در بسیاری از خانه ها به شمار می رود. هیچ چیز بیش از سیم هایی که در هم پیچیده شده اند، باعث شلوغ تر دیده شدن یک دکوراسیون نخواهند شد. از این رو باید راهکار مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق چاره کرد. در تمام خانه ها، تلویزیون و وسایل برقی مختلفی مثل آباژور، کامپیوتر، یخچال و غیره وجود دارد که دارای سیم های متعددی می باشند.

این سیم های اگر به درستی سازماندهی نشود، نه تنها مشکلاتی را برای وسیله شما ایجاد خواهد کرد، بلکه نمای زننده ای نیز در خانه به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید با ایده هایی مثل استفاده حدالامکان از ملزومات بی سیم و غیره، کاری را برای حل این مشکل انجام دهید.

مبلمان عنصر مهم چیدمان
مبلمان هر خانه نقش مهمی را در دادن شخصیت و زیبایی به دکوراسیون ایفا می کنند.نحوه چینش مبلمان تا حد زیادی به پلان خانه و نوع مبلمان بستگی دارد اما در این بین عاملی به نام سلیقه صاحب خانه، باعث شده است. تا اشتباهاتی در انجام این کار رخ دهد. اشتباهاتی مثل چینش اشتباه، انتخاب اشتباه مدل، طرح و نوع مبل و مواردی از این قبیل. برای حل اینگونه مشکلات، قبل از خرید مبل با طراح دکوراسیون و یا فروشنده مبل مشورت کنید. و با در نظر گرفتن پلان و متراژ خانه تان، مبلی را انتخاب کنید. که از نظر طرح و رنگ همخوانی کاملی با وسایل شما داشته باشد.

برای چیدمان مبل نیز، سعی کنید مبل ها را به گونه ای قرار دهید. که جلوی رفت و آمد را نگرفته و حجم زیادی از فضای اتاق نشیمن شما را اشغال نکند. مدل های مختلفی برای چیدمان مبل وجود دارد (مثل چیدمان مبل به روش L شکل) که می توانید از این روش ها الگو برداری کرده و در خانه تان بازتاب دهید.

فضای استراحت اصولی و کاربردی از همه نظر
فضای استراحت هر خانه، یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید به آن توجه ویژه شود. دکوراسیون فضای استراحت علاوه بر زیبایی و جذابیت، می بایست از نظر کاربردی نیز در سطح بالایی قرار داشته باشد. منظور از فضای کاربردی در محل استراحت خانه، استفاده از ملزوماتی است که صرفا جهت زیبایی قرار نگرفته اند. برای مثال، از جمله اشتباهات دکوراسیون فضای استراحت، استفاده از رنگ های تیره است. رنگ تیره، آرامش و تمرکز حواس را از فرد دور کرده و رنگ مناسبی برای اینگونه فضاها نیست.

جمع بندی
استفاده از کاناپه یا تخت خواب هایی که از تشک نرم و راحتی برخوردار نیستند. نیز کار اشتباهی است که بسیاری از افراد به دلیل در نظر گرفته جنبه زیبایی این وسایل دچارش می شوند.بهترین حالتی که می توان در آن یک فضای استراحت خوب، مدرن و در عین حال کاربردی داشت، حالتی است که برای قرار دادن تمام ملزومات و اکسسوری ها در این فضا، علت موجهی وجود داشته باشد. چراکه شلوغ بودن بیش از حد فضای استراحت از اشتباهات دکوراسیون است و خلوتی بیش از اندازه نیز، این فضا را بی روح و خسته کننده می کند.

لغو پاسخ