Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » رومیزی و رانرها و تاثیر چشمگیرشان در دکوراسیون منزل

سلام خدمت دوستان عزیز تایلان.

در چیدمان منازل عناصر بسیاری هستند که در زیبایی محیط تاثیر می گذارند اما نکته مهمی که در طراحی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است درست انتخاب کردن وسایل است.رانر هم از ان دسته از وسایلی است که باید درست و مناسب با نوع طراحی داخلی منزل انتخاب شود و برای داشتن یک انتخاب درست ما نیازمند شناخت بیشتر در رابطه با موضوع مورد نظر هستیم.همراه ما باشید تا با دنیای بزرگ ومتنوع رانر ها و رویزی ها بیشتر آشنا شویم.

مقالهپیشنهادی ما به شما همراهان گرامی: مطالعه مقاله انواع روتختی و تاثیرشان بر دکوراسیون

رانر چیست؟
رانر همان رومیزی خودمان است، اما با طول زیاد و عرض کم. معمولاً پارچه ای باریک در ابعاد تقریبی ۵۰ * ۱۷۰ سانتی متر است، که غالباً روی میز و در درازای آن پهن می شود.آن ها را می توان به تنهایی یا همراه با رومیزی بر روی میز پهن کرد، اما در مواردی مانند میز های چوبی با طرح های زیبایی که باید نمایان باشند، استفاده از رانر به تنهایی توصیه می شود (اگر میز چوبی خوش رنگی دارید و همیشه در دوراهی رومیزی داشتن هستید چون سطح میزتان قشنگ تر از چیزی است که زیر پارچه قایم شود حتما متوجه این موضوع خواهید شد). آن تبدیل به بخشی از چیدمان میزهای امروزی شده. و در پذیرایی ها معمولا رنگ و لعاب تازه ای دارد.

چرا از رانر و رومیزی استفاده می کنیم؟
مهمترین هدف استفاده از رانر یا همان رومیزی جدید. جلوه بخشیدن به میز و چیدمان وسایل است.همان طور که گفته شد. رانر ها به عنوان یک آیتم تزیینی خاص، برای انواع میز ها استفاده می شوند. حالت پارچه ای رانر ها و رنگبندی متنوع آن ها باعث ایجاد حس لطافت و ست شدن با سایر المان های و عناصر دکوراتیو در محیط می شود، از طرفی طرح و نقش روی پارچه های رانر رومیزی باعث ایجاد عمق و حالت بصری دلنشینی برای میز شما می شود.

پنهان کردن تمام سطح میز های بسیار زیبایی، که امروزه به بازار آمده اند. کار اشتباهی است، از طرفی یک میز بدون رومیزی هم معنایی ندارد. اینجاست که نقش رانر برای ایجاد یک الگوی زیبا بر روی میز، پر رنگ تر می شود.

زیرا رانرها این قابلیت را دارند که بدون پنهان کردن زیبایی سطح میز مانند لباس زیبایی بر روی آن عشوه گری کنند. با انداختن یک رانر در درازای میز یا دو رانر در دو طرف میز ناهار خوری، فضاهای تعریف شده ای. برای قرار گیری اکسسوری های حیاتی و زیبایی از قبیل شمعدان و گلدان به وجود بیاورید.

آیا رانر و رومیزی باهم تفاوت دارند؟
رانرها در حقیقت نوعی از رومیزی هستند که به ویژه در چیدمان خانه مدرن کاربردی تر هستند. مهم ترین تفاوت رومیزی با رانر در این است که رومیزی معمولا پوشش کاملی برای میز است. همچنین انواعی از رومیزی که به طور کامل روی میز را نمی پوشانند، می توانند در اشکال هندسی متفاوتی مانند دایره و مربع نیز تولید شوند.

اما رانرها باریک هستند و طول بیشتری از عرض آن دارند. ابعاد رانر می تواند بسته به طرح و شکل میز متفاوت باشد. اما معمول ترین اندازه رانر ۵۰ در ۱۷۰ سانتی متر است که می تواند برای هر شکل میز مناسب باشد.

پرطرفدارترین مدل رانر
رانرها را می توانید متناسب با هر فصل و در تم های مختلف تهیه نمایید. یکی از محبوب ترین رانرهای که برای فصول سرد سال کاربرد دارند معمولا از جنس پارچه کتان هستند. رانرهای طرح دار مسلما به جذابیت و زرق و برق میز می افزایند. البته گاهی ست کردن رانر با ظروف مورد استفاده می تواند همخوانی زیبایی روی میز ایجاد کند.

برای مهمانی های رسمی از رانرهایی با جنس ابریشم، ساتن یا تور ارگانز استفاده کنید. سطح صاف و براق این پارچه ها جذابیت خیره کننده ای به میز می بخشد. بسته به سلیقه خود می توانید. از رانرهای ضخیم یا نازک استفاده کنید. رانرهای چوبی، رانرهای توری و رانرهای بافتنی جزو رانرهای محبوب و پرطرفدار محسوب می شوند.

متناسب با جنس میز رانر مناسب انتخاب کنید، به طور مثال برای میز شیشه ای، رانر ساتن انتخاب مناسبی می باشد. اگر جنس میز از فلز یا چوب و همچنین سرامیک باشد، رانر توری انتخاب مناسبی محسوب می شود، رانرهای پولکی برای هر نوع میزی مناسبند.

محبوب ترین سبک رانر چیست؟
انتخاب سبک و مدل رانر بیش از هرچیز به چیدمان. خانه، سبک دکوراسیون و رنگ غالب. در فضای اتاق شما وابسته است. رانرها انواع متفاوتی از رانر ترمه تا رانر پولکی و ساده دارند و به همین دلیل انتخاب آن ها چندان ساده نیست. برای انتخاب رانر هماهنگ با محیط خانه، قبل از هرچیز سبک خانه را در نظر بگیرید. برای مثال اگر چیدمان نشیمن خانه شما مینیمال است، انتخاب رانر ترمه چندان کاربردی نیست. همچنین اگر یک فضای سنتی دارید، رانر پولکی نمی تواند جلوه مناسبی به میز در خانه شما بدهد.

جنس میز نیز می تواند یک معیار مناسب برای انتخاب رانر باشد. برای مثال اگر جنس میز شما شیشه ای است، رانر ساتن یک انتخاب مطلوب برای شما به شمار می آید. برای رانر روی اپن هم از رانرهای کتان استفاده کنید. رانر برای میز گرد هم از جمله مدرن ترین سبک های رومیزی و رانر محسوب می شود.

بنابراین اگر به دنبال یک رانر و رومیزی شیک برای میز ناهار خوری هستید، فقط به ترند و مد توجه نکنید. ممکن است ترندهای دکوراسیونی تاثیری منفی بر چیدمان خانه شما داشته باشند.

انتخاب خوب مینیمالیست ها
اگر مینیمالیست هستید و به دنبال خرید وسایلی بسیار ساده می‌گردید، از پارچه های بدون طرح استفاده کنید. استفاده روزانه از رانر ها می تواند همخوانی جذابی بین ظروف و پارچه ایجاد کند. همچنین استفاده از دستمال سفره، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

قابلیت شستشوی رانر
میز ناهارخوری، اپن آشپزخانه و میز عسلی از غالب فضاهایی هستند که بیش از هر فضای دیگری به غبارروبی و تمیزی نیاز دارند. به همین دلیل اغلب منسوجاتی که برای این سطوح انتخاب می شود، کالاهایی با قابلیت شستشوی ساده هستند. این ویژگی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب رانر نیز رعایت کنید.

برای مثال اگر جنس پارچه رانر، نخ نامرغوب باشد، ممکن است با یک بار شستشو به سادگی کیفیت و نمای زیبای خود را از دست بدهد. همچنین بسیاری از رانرهای سنگ دوزی شده، شرایط شستشوی خاص دارند و قراردادن. آنان در ماشین لباسشویی ممکن است. باعث از بین رفتن بافت آن ها باشد. بنابراین هنگام خرید این مدل از رانرها، حتما نحوه صحیح شستشو را از فروشنده بپرسید. با مطالعه روش های شست و شوی انواع رومیزی می توانید. از آسیب های احتمالی بر اثر شستن رومیزی های جلوگیری کنید.

اندازه رانر
رانر بلند در طول میز : یک انتخاب تهیه رانری بلند است. که در طول میز قرار گرفته. و ادامه اش از دو طرف آویزان می شود. اگر زیر آن رانر دارید بهترین اندازه آن است که رانر دقیقاً تا امتداد لبه رانر پایین بیاید. می توانید یک رانر را در وسط میز بیندازید و بدین ترتیب خط مرکزی تعریف کرده و ظروف و وسایل را در امتداد آن قرار دهید. همچنین می توانید در دو سمت. میز با کمی فاصله دو رانر انداخته. و فضا را متفاوت تر کنید.

رانر کوتاه : هرچند شکل قبلی شکل سنتی استفاده از رانر است. اما امروزه رانر های کوتاه تر نیز رواج یافته اند. رانر کوتاه برای میزی که بافت جذاب و زیبایی دارد انتخاب بهتری است تا فرصت نمایش خود میز نیز وجود داشته باشد. معمولاً رانر های کوتاه برای فضاهای خودمانی تر و کمتر رسمی استفاده می شوند.

رانر پاییزی
رانر ها می‌ توانند متناسب با هر فصل و در تم های مختلف تغییر کنند. یکی از کاربردی ترین رانرها را که برای فصل پاییز و زمستان بسیار توصیه می شود، رانرهایی از جنس پارچه های کتان و بافت دار و بدون دوخت است. این رومیزی ها اگر طرحی داشته باشند می توانند جذابیت و زیبایی را برای میز شما به همراه داشته باشند. همچنین اگر رانر پر زرق و برقی دارید، از آن برای تزئین میز در تعطیلاتی مثل جشن ها استفاده کنید.

نحوه شستن رانر رومیزی چگونه است؟
از آنجایی که معمولاً رانرها از پارچه هایی حساس اما زیبایی ساخته می شوند، رعایت مراحل شستشو تاثیر بالایی در ماندگاری آن ها دارد.در مرحله اول بهتر است رانرها با دست شسته شوند، اما در صورتی که به استفاده از ماشین لباسشویی تأکید دارید. بهتر است نوع شستشو را روی پارچه های حساس بگذارید و شستشو با آب سرد را انتخاب کنید. برای اتو کردن هم زمانی که هنوز کمی مرطوب هستند آن ها را با دمای متوسط اتو کشی کنید.

جمع بندی
یکی از مهم ترین بخش های یک مهمانی، چیدمان میزی مناسب برای پذیرایی از آن هاست. میز ها عناصر مهمی در دکوراسیون محسوب می شوند اما نحوه دکور آن ها نیز به تبع، نقش بسیار مهمی در زیبایی و ظاهر آن ایفا می‌کند. از مرسوم ترین وسایل برای چیدمان میزها باید به گل ها و شمع ها اشاره کرد. در صورتی که یکی از تاثیرگذارترین وسیله ها برای دکوراسیون میز، رانر ها یا رومیزی ها هستند. رانر ها می توانند متناسب با انواع چیدمان خریداری و استفاده شوند. اگر قصد دارید با یک وسیله ساده و کاربردی، تم مخصوص خود را داشته باشید و میز خود را شخصی سازی کنید، رانرها را فراموش نکنید.از اینکه مارا تا انتهای این مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.منظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ