Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » ایده های جذاب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

سلام خدمت دوستان عزیز تایلان.

امروز در خدمتتون هستیم تا درکنار هم با ایده های کاربردی در زمینه دکوراسیون سرویس بهداشتی آشنا شویم همراه ما باشید.

مقدمه
در گذشته به دکوراسیون سرویس بهداشتی توجه زیادی نمی شد و فقط تمیز بودن این مکان اهمیت داشت.اما امروزه دکوراسیون سرویس بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و خانه هایی که سرویس بهداشتی زیبا و کاربردی نداشته باشند مورد پسند قرار نمی گیرند.

سوالاتی که در زمان انتخاب نوع طراحی سرویس بهداشتی باید از خود بپرسید؟

ابتدا کار را با مشخص کردن الویت های خود آغاز کنید. برای مثال سرویس بهداشتی برای خانواده چند نفر طراحی شود؟یا در حمام وان استفاده می کنید یا خیر؟روشویی دوقلو یا کابین های بیشتر مد نظرتن است؟بودجه مدنظر شما چه میزان است؟ پس از مشخص شدن جوای این سوال ها کار شما شروع می شود.

مقاله پیشنهادی ما به شما همراهان گرامی: مطالعه مقاله با جالباسی و جاکفشی توکار نظم را مهمان خانه خود کنید

آشنایی با اصول انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی
همانطور که می دانید روشویی حمام و سرویس بهداشتی تقریبا جزو مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی این مکان ها به شمار می روند. روشویی ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند. سابقا تنها از روشویی های ایستاده استفاده می شد ولی در حال حاضر نیز مورد کاربرد واقع می شوند.

البته امروزه مدل های دیگری از روشویی هم در حال تولید و عرضه به بازار هستند که فانتزی تر و مدرن تر می باشند.

انواع روشویی حمام و سرویس بهداشتی
اکثر افراد هنگام خرید هر کالایی با مشاهده انواع مدل های آن دچار سردرگمی می شوند که این موضوع خرید را سخت تر می کند. در صورت داشتن اطلاعات کافی درباره روشویی ها می توانید انتخاب راحت تری داشته باشد.

انواع گوناگونی از روشویی های حمام و سرویس بهداشتی در بازار وجود دارد که اطلاع از نکات و اصول انتخاب آن کمک می کند از خرید خود احساس رضایت داشته باشید. روشویی ها در دو نوع کابینتی و بدون کابینت ساخته می شوند. روشویی بدون کابینت همان نوع ایستاده می باشد که به طور معمول جنس آن چینی است.

این نوع روشویی در گذشته هم مورد استفاده واقع می شده است. روشویی های ایستاده در سایز و ابعاد متعددی به تولید می رسند. در صورتی که در حال حاضر از روشویی ایستاده بهره می برید و می خواهید در دکوراسیون حمام یا سرویس بهداشتی تغییری ایجاد کنید، توصیه می شود آن را با یک مدل مدرن تر جایگزین نماید. و در صورتی که فضای کافی ندارید می تواند از انواع کابینت دار استفاده کنید.

روشویی کابینت دار یا یونیت دار به دلیل کاربردی بودن بسیار پرطرفدار می باشد. این کابینت ها بهترین مکان برای جای دادن شوینده ها هستند. روشویی کابینتی در دو مدل دیواری و پایه دار تولید می شوند. در صورت کوچک بودن سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود روشویی تو دیواری را جایگزین نوع پایه دار نمایید.

برای انتخاب روشویی به چه اصولی باید دقت کرد؟
۱٫ جنس روشویی
به طور معمول روشویی ها از چینی نشکن ساخته می شوند. ولی می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود نوع دیگری از جنس سرامیک، شیشه، چوب یا فلز را انتخاب نمایید. برای انتخاب یک سینک مرغوب باید به نکاتی از جمله عدم ترک های مویی، مقاومت بالا در برابر شوینده ها، داشتن سطح بدون موج، شفاف بودن لعاب و نداشتن خط و خش دقت داشته باشید.

۲٫ سایز روشویی
روشویی ها در سایز های متعددی تولید می شوند. در صورتی که به هر دلیلی قادر به استفاده از روشویی های استاندارد نبوده می توانید روشویی مدنظر را در اندازه و فرم دلخواه سفارش دهید. البته باید در این مورد به استانداردهای توجه ویژه ای مبذول نماید. از جمله این که طول استاندارد بین ۴۰-۶۰ سانتی متر است. همچنین عرض یا عمق استاندارد بین ۴۰-۵۵ سانتی متر بوده و ضمنا ارتفاع استاندارد برای روشویی حدود ۸۰ سانتی متر است. که البته در صورت نیاز امکان تغییر این سایز وجود دارد.

۳٫ سبک روشویی
سبک روشویی هم یکی از مهمترین اصول در انتخاب آن می باشد. در صورت مدرن بودن دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود سینکی انتخاب شود که جنس سرامیکی یا شیشه داشته باشد. بهتر است یونیت آن هم از جنس پی وی سی و سطح آن صاف و صیقلی باشد.

برای دکوراسیون های مدرن فرم های مکعبی یک انتخاب ایده آل خواهد بود و ضمنا بهتر است در رنگ های خنثی انتخاب گردند. اگر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک است ، از یونیت هایی با رویه سنگ طبیعی استفاده نمایید. ضمنا بهتر است روشویی دارای پایه های منحنی شکل و کنده کاری بوده و رنگ های طلایی و قهوه ای و سفید به دکوراسیون یک ظاهر کلاسیک خواهد بخشید.

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی
نور مناسب باعث می شود تا تاریک ترین بخش حمام و دستشویی روشن شود و درخششی آرام و ظریف در فضای این بخش از منزل ایجاد گردد از این رو بهتر است شما نورپردازی مناسبی را برای فضای سرویس بهداشتی طراحی نمایید.

روش های کاربردی برای نورپردازی حمام و دستشویی
علاوه بر لامپ های ال ای دی برای طراحی نورپردازی حمام و دستشویی می توانید از لوستر و لامپ های دیوار کوب و … استفاده نمایید.

لوستر
لوستر از انواع وسایل پرکاربرد برای طراحی نورپردازی می باشد. لوسترها در انواع طرح های کلاسیک و مدرن موجود می باشند و بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون حمام و دستشویی از بین آن ها لوستری زیبا و شیک را انتخاب نمایید.

لامپ های دیوارکوب
لامپ های دیوارکوب امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند و این مدل لامپ ها برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن انتخابی مناسب به شمار می روند همچنین اگر فضای سرویس بهداشتی منزل شما بزرگ است می توانید دو یا سه لامپ دیوارکوب را روی دیوار نصب نمایید.

شمعدانی های دیواری
شمعدانی های دیواری برای نصب روی دیوار بالایی روشویی کابینتی مناسب می باشند و نور کافی را برای انجام آرایش و نظافت روزانه برای افراد فراهم می کنند. اگر شما تمایل دارید از این شمعدانی ها در فضای سرویس بهداشتی استفاده نمایید بهتر است در انتخاب سایر لوازم جانبی حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی بی نظیر را در سرویس بهداشتی منزل تان ایجاد کنید.

چراغ های لوله ای یا تیوبی
این مدل چراغ ها نور لطیفی را برای فضای حمام و سرویس بهداشتی ایجاد می کنند و باعث می شوند فضای سرویس بهداشتی پر زرق و برق به نظر برسد.

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی
کاشی و سرامیک ، وان حمام ، روشویی و وسایل و تزیینات سرویس بهداشتی از تنوع رنگ بالایی برخوردارند به همین علت خیلی ها در انتخاب رنگ اجزای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی با تردید روبرو می شوند . برای اینکه بتوانید رنگ آنها را انتخاب کنید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی و غالب در نظر بگیرید که بیشترین سطح سرویس بهداشتی را در بر بگیرد . رنگ اصلی را از رنگ های خنثی و روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به چشم بیاید .

اگر رنگ اصلی شامل دیوارها و سقف باشد دومین رنگ که باید رنگی مشابه رنگ اصلی باشد شامل کف ، وان و کاسه توالت می شود . رنگ ثانویه می تواند کرم ، خاکستری و یا سفید باشد . سعی کنید همیشه رنگ هایی انتخاب کنید که از مد نمی افتند زیرا عوض کردن کاشی و وان هزینه بر خواهد بود . در انتها یک یا دو رنگ جذاب و شاد مثل صورتی ، سرخابی و نارنجی را با حوله ، روشویی ، جا صابونی و نگهدارنده دستمال که سطح کمی از فضای دکوراسیون را تشکیل می دهند به کار ببرید .

تزیینات سرویس بهداشتی
استفاده از وسایل دکوری و تزیینات سرویس بهداشتی نباید فراموش شود. می توانید از پرده های زیبای طرح دار ، تابلو و نقاشی و … استفاده کنید . همچنین می توان از کاغذ دیواری برای تزیین دیوار های این محیط استفاده کرد فقط باید دقت کنید کاغذ دیواری ضد آب باشد و در معرض آب و رطوبت آسیب نبیند . برای هماهنگی بیشتر رنگ و طرح پرده دوش ، کاغذ دیواری و سایر تزیینات را با رنگ وسایل کوچک موجود در این مکان مثل سطل زباله و نگهدارنده دستمال و حوله ست انتخاب کنید

انواع سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی
با توجه به سلیقه جمعی خانواده می‌توانید اکسسوری و لوازم سرویس بهداشتی و حمام را به گونه‌ای انتخاب کنید که از سبک دکوراسیون مورد علاقه‌تان پیروی شود. در ادامه شما را با سه سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی آشنا خواهیم کرد.

سرویس بهداشتی مدرن
سبک مدرن در فضای سرویس بهداشتی اغلب با آینه بزرگ شناخته می‌شود. اکسسوری‌های زاویه‌دار با اشکال هندسی ساده در سرویس بهداشتی مدرن به کار می‌رود. در این سبک علاوه بر اکسسوری، نورپردازی نیز بسیار مهم است. نور کافی، فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

سرویس بهداشتی کلاسیک
سبک سرویس بهداشتی لوکس یا کلاسیک نیز با ترکیب دو رنگ تیره و روشن شناخته شده است. ترکیب این رنگ‌ها اغلب در روشویی، آینه‌ و کاشی‌ها دیده می‌شود. رنگ‌هایی مانند سفید و طلایی در سبک سرویس بهداشتی کلاسیک بسیار پرطرفدار است.

سرویس بهداشتی مینیمالیسم
اگر طرفدار استایل زندگی مینیمال هستید؛ می‌دانید که این سبک به ساده‌ترین حالت دکوراسیون تمرکز دارد. شمع، اکسسوری ساده و گیاه از عناصر مهم سرویس بهداشتی مینیمالیسم هستند.

نکات مهم دکور دستشویی:
استفاده از آینه هایی با قاب های زیبا در دکوراسیون سرویس بهداشتی
قفسه های دیواری در سرویس بهداشتی
کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی
کمد های متنوع در سرویس بهداشتی
کاغذ دیواری سرویس بهداشتی
استفاده از انواع شمع عود و خوشبو کننده
جمع بندی:
سرویس های بهداشتی از مهمترین بخش های یک منزل می باشد و می توان با رعایت کردن نکات دکوراسیون سرویس بهداشتی یک فضای زیبا را رقم زد. همانطور که اشاره شد، صاحب خانه ها دیگر به سرویس بهداشتی به چشم یک فضای کاملا مصرفی نگاه نمی کنند و سعی می کنند این مکان را به محلی راحت و آرامش بخش تبدیل کنند.با تشکر که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ