Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » آشنایی با کوره پخت

آشنایی با کوره پخت
سلام و وقت بخیر خدمت دوستان تایلان.

در صنعت چوب برای ساخت و تولید محصولات از ماشین آلات و ابزار آلات مختلفی استفاده می شود و کوره پخت و خشک کن یکی از ماشین آلات یا دستگاه های کاربردی در صنعت چوب و نجاری است که کاربرد زیادی دارد. از این دستگاه برای خشک کردن قطعه کار پس از رنگ کاری ، رزین و لعاب و موارد مشابه دیگر استفاده می شود.

چوب ها در مرحله برش به صورت خام و گاهی تر به کارگاها وکارخانجات صنعت چوب عرضه می شوند .طی مراحل مشخص و استفاده از چند دستگاه مختلف چوب آماده استفاده جهت تولید وسایل گوناگون چوبی می شود .دو دستگاه مهم در مراحل آماده سازی چوب جهت مصرف نهایی کوره پخت و خشک کن و دستگاه اسپری رنگ هستند، در ادامه این مقاله قصد داریم به کار کرد ، مدل های مختلف و سایر اطلاعات درباره ی ماشین اسپری رنگ و کوره پخت و خشک کن چوب اشاره نماییم .

کوره پخت و خشک کن:
کوره پخت و خشک کن چوب دستگاهی است که دارای محفظه ای متناسب با ابعاد چوب می باشد و عملیات خشک کردن چوب های تر را انجام می دهد .لازم به ذکر است در محفظه کوره پخت و خشک کن میزان دما ،رطوبت وجریان هوا کنترل پذیر می باشند .. تا قطعات چوبی به بهترین شکل خشک شوند .

از نکات مثبت استفاده از کوره پخت و خشک کن می توان به کاهش زمان نسبت به روش طبیعی اشاره نمود . همچنین در روش استفاده از کوره خشک کن..قطعات چوبی بدون پوسیدگی، حشره زدگی، تغییر شکل و…خشک و قابل استفاده می شوند . از دیگر مزایای استفاده از کوره پخت می توان به قدرت بالای رنگ پذیری قطعات چوبی اشاره نمود . در خشک کردن به روش طبیعی سطح چوب زودتر از سطح داخلی خشک می شود و رطوبت قسمت داخلی فشاری که وارد می کند برای خروج از قطعه، چوب دچار ترک خوردگی می شود..که در روش ایستاده از کوره پخت و خشک کن این مشکل وجود ندارد.

کوره پخت و خشک کن چوب:
معرفی انواع کوره پخت و خشک کن چوب در تهیه و استفاده کوره پخت چوب موارد مهمی از قبیل دما ، سیستم حرارت دهی و نحوه کارکرد تاثیر گذار می باشند . در این مقاله قصد داریم انواع کوره پخت و خشک کن چوب را بر اساس کارکرد و از لحاظ شکل ظاهری معرفی کنیم . به طور کلی کوره پخت و خشک کن چوب به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

کوره تونلی
کوره حنجره ای
کوره تونلی:

کوره تونلی که به کوره پیوسته نیز معروف است نمونه ای از کوره های پخت و خشک کن چوب می باشد. در کوره تونلی چوب ها در یک سمت کوره دسته بندی و مرتب می شوند و به محفظه کوره هدایت می شوند،پس از فرآیند خشک کردن چوب ، قطعات مرتب شده از سمت دیگر و انتهای کوره خارج می شوند. در طول حرکت بر روی ریل دستگاه میزان دما و رطوبت هوا تغییر می کند. با حرکت رو به جلوی ریل میزان دما زیاد و رطوبت کم می شود .لازم به ذکر است در کوره های تونلی از جریان طبیعی هوا و از پنکه یا دمنده نیز استفاده می شود. معمولا در کوره پیوسته خیس ترین چوب ها در انتهای ترین و خشک ترین چوب ها در در انتهای کوره قرار می گیرند . در شکل زیر اجزای کوره تونلی مشخص شده است .
کوره حجره ای: کوره حجره ای به کوره اتاقکی یا محفظه ای نیز معروف است . با توجه به اینکه کوره حجره ای در اندازه های مختلف تولید می شود، این کوره ها در ظرفیت های متفاوتی از ۱ تا ۱۰۰۰متر مکعب چوب جهت بارگیری تولید می شوند. قطعات چوبی در کوره های حجره ای در زمان خشک کن ثابت می مانند و نیازی به حرکت کردن ندارند. لازم به ذکر است که در کوره های حجره ای درجه حرارت چوب خشک و تر مشخص می شود و در زمان خشک کردن درجه حرارت برای چوب خشک و تر تغییر می کند. حمل و جابه جایی چوب در کوره حجره ای با کمک واگن های ریلی یا لیفت تراک صورت می گیرد.

قیمت انواع کوره چوب خشک کن:

برای اطلاع از قیمت انواع کوره چوب خشک کن می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید . در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول ، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع کوره چوب خشک کن با ما تماس حاصل فرمایید .

دستگاه اسپری رنگ:
یکی از مراحل آماده سازی قطعات چوبی مرحله رنگ آمیزی آن می باشد، رنگ آمیزی سطح چوب علاوه بر زیبایی قطعات چوبی نقش مهمی در محافظت و دوام چوب دارد . جهت رنگ آمیزی یک دست و بدون ایراد پانل های چوبی باید از دستگاه های مختلفی استفاده نمود ، دستگاه هایی از قبیل پیستوله رنگ پاش ، اسپری رنگ،اتاق رنگ و …نمونه از ماشین آلات و ابزارهای رنگ آمیزی می باشند . در ادامه این متن قصد داریم شما را با دستگاه اسپری رنگ
آشنا سازیم و اطلاعاتی در زمینه این ماشین صنعتی در اختیارتان قرار دهیم .

ماشین اسپری رنگ اتوماتیک:
ماشین اسپری رنگ اتوماتیک برای رنگ آمیزی یک دست به صورت هوشمند طراحی شده است . معمولا در ماشین اسپری رنگ اتوماتیک اسکنر جهت پردازش ابعاد قطعه مورد نظر تعبیه می شود و با کمک اسکنر دقت کار بالا می رود .ماشین اسپری رنگ اتوماتیک در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود و در هر مدل تعداد بازوها و کنسول رنگ پاش متفاوت هستند . در بعضی مدل ها ماشین های اسپری رنگ توانایی فیلتر کردن رنگ را دارا می باشند و مواد زائد ،آب و نا خالصی های موجود در رنگ را حذف می کنند .

قیمت انوع دستگاه اسپری رنگ:
برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه اسپری رنگ می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید .

سخن آخر:
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع دستگاه خشک کن، اسپری رنگ و کوره پخت آشنا کنیم. شما می توانید تجربیات خود را درباره استفاده از این نوع دستگاه ها و یراق آلات دیگر با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر از شما عزیزان گرامی که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

لغو پاسخ