Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » همه چیز در مورد پایه کابینت

سلام به همراهان خوب تایلان.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یراقی به نام پایه کابینت آشنا کنیم، پایه ها که از قضا ظاهری ساده نیز دارند ولی بسیار پرکاربرد هستند.

با ما همراه باشید تا با انواع پایه آشنا شویم.

پایه کابینت چیست؟
کابینت ها یکی از اصلی ترین عضو های هر آشپزخانه می باشند که علاوه بر کاربردی بودن کابینت ها، نمای ظاهری زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان می آورد. کابینت ها از لحاظ نمای ظاهری به دونوع مدرن و کلاسیک دسته بندی می شوند که هر کدام از این دو مدل یراق آلات مخصوص خود را دارند.

یکی از پر کاربردترین و مهمترین یراق آلات کابینت، پایه کابینت می باشد.

همانطور که اشاره شد، پایه کابینت یکی از یراق آلات مهم می باشد و وظیفه ی نگهداری کابینت بر روی سطوح را بر عهده دارد. کابینت ها چون دارای وزن زیادی هستند حتما باید از پایه های مناسب برای آن ها استفاده کنید که کیفیت خوبی دارد و توان تحمل وزن را داشته باشد. اگر از پایه مناسب استفاده نکنید، ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی یا شکستگی شود که در نهایت منجر به آسیب به یونیت کابینت می شود.

علاوه بر این کاربرد، پایه می تواند نمای ظاهری کابینت ها را زیباتر کند ، چرا که مدل های مختلفی از پایه ها از بابت رنگ ، جنس و طرح در بازار وجود دارد که که می تواند جلوه ی زیباتری ایجاد کند.

لازم به ذکر است که از پایه کابینت ها برای کمدها هم استفاده می شود که می توانید برای کمد هم از انواع آن ها استفاده کنید.

انواع پایه کابینت
پایه کابینت آلومینیومی
پایه کابینت استیل
پایه کابینت پلاستیکی
پایه کابینت شیشه ای
پایه کابینت ABS
پایه کابینت چوبی ام دی اف
پایه کابینت آلومینیومی
پایه آلومینیومی یکی از بهترین پایه های موجود است، این پایه ها مقاومت بالایی در برار وزن ، رطوبت ، خوردگی و مواد شیمیای دارند. البته کیفیت تولیدی این پایه ها می تواند نقش اساسی در مقاومت پایه ها داشته باشد.

مدل پایه های آلومینیوم دارای مدل های ساده و طرح دار (کبریتی) می باشد و سایز های آن در اندازه های ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و۱۴ سانتی متری می باشد و هم چنین در سایز های دیگر نیز قابل سفارش می باشد. که برای کابینت از اندازه ی ۱۴ سانتی متری استفاده می شود. رنگ های این پایه هم شامل مشکی و ساتنی می باشد که در فروشگاه ما موجود می باشد.

پایه کابینت استیل
پایه استیل هم یکی از پر استفاده ترین پایه ها می باشد. این پایه ها مقاوم در برابر زنگ زدگی و رطوبت هستند و به خوبی می توانند وزن کابینت را تحمل کنند.

اندازه های پایه استیل در ابعاد ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ ، ۱۴ ،۲۰ و ۲۵ سانتی متری می باشد که اکثرا از سایز۱۴ سانتی متری استفاده می شود. رنگ پایه های استیل عمدتا نقره ای می باشد.

پایه کابینت پلاستیکی
پایهپلاستیکی نیز یکی از پر فروش ترین ها می باشد. که دلیل اصلی این مسئله به قیمت مناسب و و قابلیت نصب کلیپس پاخور بر می گردد. پایه های پلاستیکی دارای مدل های ساده و طرح دار می باشد که در دو رنگ مشکی و سفید موجود می باشد.

اندازه های این پایه ها به صورت ۱۰ و ۱۴ سانتی متری می باشد که عمدتا از سایز ۱۴ سانتی متری استفاده می شود.

قبل از ادامه مقاله تیم ما به شما توصیه ویژه ای دارد؛ مطالعه مقاله تخصصی یراق آلات را به هیچ عنوان از دست ندهید.

پایه کابینت شیشه ای
این گونه را غالبا برای زیبا سازی نما استفاده می کنند. این پایه ها نسبت به رطوبت مقاوم هستند؛این یکی از انواع پایه ها همراه با یک سری پایه فلزی در کار قرار داده می شوند و به همین دلیل مقاومت بالایی دارند. منتها این پایه ها معایب خود را هم دارند، مانند :

در تماس با رطوبت بدنه پایه جرم می گیرد
براثر برخورد دست یا اجسام دیگر لک برروی آن باقی می مانند
امکان شکستن بر اثر فشار یا برخورد اجسام وجود دارد
پایه کابینت ABS
پایه ABS به تازگی راه خود را در بازار پیدا کرده است و به همین دلیل هنوز در صنعت کابینت ایران چندان شناخته شده نیست. و معایب ومزایای آن نیز هنوز مشخص نیست.

پایه چوبی ام دی اف(MDF)
پایه های چوبی امروزه استفاده زیادی ندارد و به دلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت و خوردگی و نداشتن مقاومت مناسب استفاده از آن به نوعی منسوخ شده است.

در مقاله بالا سعی شد تا به صورت کلی انواع متنوعی از پایه های در بازار موجود می باشد را به شما معرفی کنیم تا با شناخت انواع پایه و سلیقه خودتان بتوانید انتخابی هرچه دلچسب تر داشته باشید همچنین می توانید سایر تجهیزات مورد نیاز خود مانند کلیپس کابینت را تهیه نمایید.ما در اینجا به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم. هم چنین می توانید تجربیات خود را درباره استفاده از پایه های مختلف را با ما به اشتراک بگذارید.

لغو پاسخ