Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » طراحی آشپزخانه به سبک باشکوه کلاسیک

با سلام خدمت تایلانی های عزیز.

امروز با مقاله ای در خدمتتون هستیم که به معرفی سبک با شکوه و مجلل کلاسیک می پردازد. همراه ما باشید تا بیشتر با این سبک و ویژگی های منحصر به فردش اشنا شویم.

سبک طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک
آشپزخانه های سبک کلاسیک طراحی خاصی دارند که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه فوق العاده زیبا، باوقار و با شکوه به نظر برسد. برای طراحی داخلی چنین آشپزخانه هایی هم از رنگ های روشن و شادی مثل سفید، کرم، طوسی و هم از رنگ های تیره ای مثل خاکستری، قهوه ای و مشکی استفاده می شود.

بارزترین نماد آشپزخانه های کلاسیک استفاده از کابینت های چوبی لوکس و شیک می باشد به طوری که روی درب و نمای آن ها کنده کاری شده است و نقش های برجسته زیبایی دارد. فضای داخلی آشپزخانه های کلاسیک همچون صنایع دستی خاص و جذاب هستند. در ادامه تصاویر مدل های آشپزخانه های کلاسیک با طراحی های فوق العاده زیبا و خاص را مشاهده خواهید کرد.

آشپزخانه های جزیره ای کلاسیک و لوکس
رنگ دیوارها، مدل و رنگ کابینت ها و چیدمان وسایل و تجهیزات در آشپزخانه های کلاسیک نیز متفاوت می باشد. همچنین علاوه بر سبک سنتی که مختص طراحی داخلی چنینی آشپزخانه هایی می باشد، با سبک جزیره ای نیز می توان آشپزخانه های کلاسیک را طراحی و دکور کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک کلاسیک مخصوص قشر مرفه جامعه می باشد لذا بایستی برای چنینی طراحی و سبکی، فضای آشپزخانه محدود نباشد در غیر این صورت در پایان کار طراحی دلچسب و زیبایی نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: طراحی آشپزخانه به سبک اروپایی

ویژگی های آشپزخانه با سبک کلاسیک
اگر آشپزخانه شما با سبک کلاسیک طراحی می‌شود باید به فرم‌های قوس دار و دایره‌ایشکل توجه کنید. وجود فرم‌های دایره‌ای یکی از ویژگی‌های زیبای آشپزخانه‌های کلاسیک محسوب می‌شود.

از دیگر خصوصیات این سبک خاص و پرطرفدار می‌توان بهاهمیت تزئینات اشاره کرد. وجود تزئین‌های اغراق آمیز همچون قالب‌های چوبی، قرنیز های مشخص، آینه‌های بزرگ از نشانه‌های یک آشپزخانه با سبک کلاسیک است.

اما بارزترین ویژگی آشپزخانه‌های کلاسیک را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

تعادل
ظرافت
تقارن
نظم
هماهنگی
شکوه و عظمت
پایداری
استقامت
اصول طراحی آشپزخانه با سبک کلاسیک
آشپزخانه‌های کلاسیک بر اساس ۴ آیتم اصلی طراحی می‌شوند. این چهار آیتم که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم، در آشپزخانه‌های کلاسیک به وضوح قابل رویت هستند. در زیر با ۴ آیتم مهم در اصول طراحی یک آشپزخانه به سبک کلاسیک آشنا می‌شوید:

استفاده از خطوط صاف در طراحی آشپزخانه های کلاسیک
به کار بردن اشکال هندسی منظم و خط‌های صاف در طراحی آشپزخانه‌ای به سبک کلاسیک حرف اول را می‌زند. وجود نظم و ترتیبی که با چشم کاملا دیده شود یکی از ویژگی‌های اصلی آشپزخانه‌های کلاسیک به شمار می‌آید.

توجه ویژه به جزئیات در طراحی آشپزخانه های کلاسیک
سبک کلاسیک به کوچک‌ترین جزئیات برای لوکس‌تر نشان دادن فضا توجه می‌کنند. وجود کابینت‌هایی با نقش و نگار مجلل، می‌تواند عنصر تزئینی زیبا را در این آشپزخانه‌ها تکمیل کند. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد، به راحتی می‌توانید یک طراحی اصولی بر اساس سبک کلاسیک و به کار بردن جزئیات اساسی برای لوکس‌تر نشان دادن فضا انجام داد.

به کار بردن عناصر طبیعت در طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک
در طراحی سبک کلاسیک از عناصر طبیعت به وفور استفاده می‌شود. در واقع این سبک پرطرفدار با طبیعت رابطه خوبی دارد. به کاربرد انواع چوب کابینت و سنگ‌های طبیعی در طراحی یک آشپزخانه به سبک کلاسیک می‌تواند زیبایی و شکوه آن فضا را دو چندان کند.

چوب و سنگ‌های طبیعی در طراحی‌های کلاسیک کاربرد بسیار زیادی دارند. اما برخی از افراد به دلیل هزینه بالای این عناصر به سراغ طرح‌های مشابه با چوب و سنگ طبیعی می‌روند. استفاده از این طرح‌های تقلیدی هم می‌تواند تا حد زیادی از پس اجرا آشپزخانه بربیاید.

اهمیت نورپردازی درست در طراحی آشپزخانه های کلاسیک
نورپردازی یکی از اجزای اصلی سبک کلاسیک به شمار می‌آید. اگر از نورپردازی درست و اصولی در طراحی یک آشپزخانه با سبک کلاسیک استفاده کنید، جذابیت و شکوه آن فضا بیشتر خواهد شد. اما باید در انتخاب لوستر و لامپ‌های مناسب دقت ویژه‌ای کنید. به عنوان مثال لوستر در سبک کلاسیک با اشکال مدرن یا پلاستیکی برای نور پردازی اشپزخانه به سبک کلاسیک مناسب نیستند.

انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه با سبک کلاسیک
رنگ‌ها یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی، جلال و شکوه یک دکوراسیون به شمار می‌آیند. اغلب آشپزخانه‌های کلاسیک به صورت تک رنگ طراحی و ساخته می‌شوند تا نظم و یکپارچگی لازم را تداعی کنند. با این وجود می‌توانید هنگام انتخاب کابینت، میز ناهار خوری و صندلی اپن و سایر ملزومات آشپزخانه از چندین طیف یک رنگ استفاده کنید.
استفاده از طرح های ساده برای آشپزخانه با سبک کلاسیک
توجه به دکور و لوازم خانگی در آشپزخانه‌های کلاسیکاهمیت زیادی دارد. برای برقراری نظم و یکپارچگی تلاش کنید از دکوراسیون مشابه در جای جای آشپزخانه استفاده کنید. هرچند دکوراسیون کلاسیک با عناصر لوکس و خاص همراه است اما مهم‌ترین نکته در آشپزخانه‌های کلاسیک، رعایت استفاده از وسایل جذاب اما در عین حال مشابه و بدون پیچیدگی است

بنابراین هنگام انتخاب فرش آشپزخانه ، میز و صندلی، لوازم برقی، یخچال و سایر ملزومات آشپزخانه دقت کنید. مثلا استفاده از یخچالی با صفحه لمسی ممکن است آشپزخانه سبک کلاسیک شما را نقص کند. اما این بدان معنی نیست که برای پایبندی به سبک کلاسیک از لوازم قدیمی استفاده کنید. بلکه برای ایجاد حس کلاسیک باید با کمک تکنیک‌های موجود از لوازمی استفاده کنید که مردم قدیم رویای آن را در خواب هم نمی‌دیدند.

کلام آخر
یکی از بارزترین مشخصه های طراحی کلاسیک استفاده از کابینت های چوبی مجلل و لوکس است. که ما با استفاده از آیتم های خاص و با شکوه می توانیم به سبک کلاسیک دست یابیم.

از شما همراهان گرامی نهایت تشکر را داریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ