Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » سبک مجلل باروک

سلام خدمت همراهان خوش ذوق تایلان.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با سبک باروک که سکی از انواه سبک های طراحی دکوراسیون است آشنا کنیم.همراه ما باشید تا باهم اطلاعات مفیدی را کسب کنیم.

همه افراد تمایل به بودن در محیط های شیک و دوست دارند و میل به زیبایی در همه وجود دارد همیشه داشتن یک دکوراسیون لوکس به معنی هزینه و خطاهای زیاد نمی باشد افراد دوران می‌کنند که کسانی که در خانه لوکس و سلطنتی زندگی می‌کنند قطعاً هزینه‌های گزافی را پرداخت کرده است بهتر است به جای اینکه پول خود را خرید وسایل اضافه کنید وسایل کمتری ولی با کیفیت تر را تهیه کنید.

سبک باروک
در ابتدا بهتر است در رابطه با معنی واژه باروک کمی صحبت کنیم. در رابطه با تاریخچه به کارگیری این واژه و معنی آن اطلاعات دقیقی ذکر نشده است. برخی معنی واژه باروک را مروارید نامسطح می دانند که از واژه پرتغالی بارکو گرفته شده است و برخی دیگر معنی آن را غیر عادی و یا بی نظم می دانند.

تنها چیزی که مشخص است، این است که از این واژه در قرن ۱۸ جهت توصیف سبک های هنری نوظهور استفاده می شده است. همچنین امروزه در به کارگیری این کلمه دو منظور قابل ارائه است. اولی اشاره به دوره تاریخی باروک در قرن ۱۷ تا ۱۸ دارد و دومی در رابطه با زیبایی شناسی در سبک هنری کلاسیسم استفاده می شود.

مبلمان سبک باروک
معماری باروک از ایتالیا شروع شد و قسمت اعظم اروپا را هم به زیر پوشش خود درآورد. تقریباً از اوایل قرن ۱۷ تا اواسط قرن ۱۸ در بیشتر کشورهای لاتین گسترش یافت. از نظر منتقدین قرن نوزدهم معماری باروک عبارت است از معماری کلاسیک منحط بی ساختار و دارای تزئینات نمایشی زیاد و عجیب و غریب است. این سبک در معنی اصلی خود عبارتست از نامنظم، مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب یا غیرعادی باروک نوعی هنر است که در آن قواعد تناسب رعایت نمی شود و همه چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده می شود.

این سبک هنری دارای روحی از حرکت و جنبش است که نقطه مقابل سکون کلاسیک است. هنرمندان در باروک بر خلاف دوران کلاسیک با احساس خود حرکت می کنند و احساس را مقدم بر عقل می دانستند.

همان طور که می بینید، باروک سبکی است پر از تزیینات ظریف و زیبا که در نوع خود بی نظیر هستند. این تزیینات در طراحی داخلی نیز کاربرد دارند و مبلمان بسیاری با سبک مشابه وجود دارد که می توانید از آن ها در چیدمان منزل خود استفاده کنید.

اگر دوست دارید دکوراسیون فضای منزل تان شکیل و شاهانه به نظر برسد و از طرفداران تزیینات زیاد هستید، سبک باروک می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. با کمک این سبک می توانید دکوراسیون لاکچری را در فضای منزل خود به اجرا درآورید. برای این که با خصوصیات سبک باروک و نحوه به کارگیری این سبک در دکوراسیون بخش های مختلف منزل آشنایی پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی ما برای شما دوستان عزیز: سبک طراحی دکوراسیون هندی

اتاق خواب دکوراسیون باروک
اتاق خواب دکوراسیون باروک تجلل و اشراف زادگی را به خوبی می توان حس کرد. استفاده حداکثری از نورهای مصنوعی و زیبا، تخت های فاخر با طرح های زینتی و اشرافی و … از ویژگی های بارز این بخش از دکوراسیون منزل هستند. از دیگر مشخصات اتاق خواب باروک می توان به گچ بری های زینتی و برجسته اشاره کرد.

رنگ در سبک باروک
یکی از ویژگی های بارزی که می توان با آن، به راحتی دکوراسیون باروک را تشخیص داد رنگ طلایی به عنوان رنگ غالب محیط می باشد. باید توجه داشت که رنگ طلایی جایگاه ویژه ای در دکوراسیون باروک دارد و می بایست در اجرای دکوراسیون باروک حتما استفاده از رنگ طلایی را مد نظر داشت.

در کل رنگ هایی که در این سبک به کار می روند از خانواده رنگ های گرم می باشند. از جمله رنگ هایی که در این سبک استفاده می گردد می توان قرمز تیره، سبز، قهوه ای سوخته، زرد، عاجی، کرمی، بژ و … را نام برد. همچنین در کنار آن استفاده از رنگهای خنثی مانند خاکستری، نقره ای و … می تواند تا حدودی زیبایی محیط را افزایش دهد.

طراحی دکوراسیون نشیمن به سبک باروک
یکی از ویژگیهای مهم سبک باروک در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل با این سبک، استفاده از خطوط و فضاهای منحنی است و با استفاده از تزئینات فراوان شکوه و عظمت بنا را زیاد می کنند برای دکوراسیون نشیمن به سبک باروک از قاب های منحنی برای پنجره و گچبری های دکوراتیو برای سقف و جداره ها استفاده کنید.ا

ستفاده از رنگ های درخشان طلایی، قرمز تیره، سبز و همچنین طرح های طلاکوب در آینه ها، قاب ها، سفالینه ها، مجسمه ها.از کاغذ دیواری و پارچه های نفیس و پر نقش در این سبک استفاده کنید.لوسترهای پرتجمل کریستال در این سبک جایگاه ویژه ای دارند. اشیا تزئینی و دکوراتیو به تعداد زیاد در این سبک کاربرد دارد. در صورت استفاده از شومینه حتما دارای تزئینات و گچبری باشد. از تابلوها با نقاشی سبک باروک برای تزئین دیوارها استفاده نمایید.

پرده ها در دکوراسیون داخلی سبک باروک
برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک باروک باید از پرده هایی با پارچه فاخر و تجملاتی استفاده کرد. ایجاد اشکال متنوع و عجیب با خطوط منحنی که در طراحی اشیا سبک باروک به کار می رود در طراحی پرده ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. پرده های سبک باروک دارای طراحی خاص هستند و جنس آن ها از پارچه های گران قیمت و براق نظیر ساتن های قیمتی می باشد. این پرده ها عموما بلند با والان در نظر گرفته می شوند تا متناسب با سبک تجمل گرایانه منزل باشند.

آینه های مورد استفاده برای طراحی باروک
یکی از ابزار پر استفاده و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک باروک است. آینه های قدی مجلل که قاب آن ها با نقش های منحنی تزیین شده است در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آینه قدی، قرار دادن یک آینه کنسول هم که به همین شیوه طراحی شده در نزدیکی ورودی خانه زیبایی تاثیرگذاری به خانه خواهد بخشید.

شومینه دیواری باروک
مطمئنا تزیینات فوق العاده زیبای باروک را می توان در طراحی شومینه هم به کار برد. شومینه های باروک در زمان خود یکی از زیباترین انواع شومینه به شمار می رفتند و تقریبا هر خانه ای که دارای دکوراسیون لوکس و تجملاتی بود، یکی از این شومینه ها را داشت.

شومینه های باروک را می توانید به عنوان نقطه کانونی سالن پذیرایی خود در نظر بگیرید. این شومینه ها عموما از سنگ های تراشیده شده با فرم منحنی وار هستند که تزیینات معروف باروک نیز روی سطح شان دیده می شود. در طراحی شومینه ها از مجسمه ها و آینه ها نیز استفاده می شود که می توانند ست بسیار زیبایی در سالن پذیرایی شما تشکیل دهند.

خصوصیات سبک باروک
سبک باروک در طراحی داخلی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که عبارتند از:

رنگ هایی که در سبک باروک به کار می روند، بسیار قوی می باشند. از جمله این رنگ ها می توان به قرمز تیره، سبز و طلایی اشاره کرد. این رنگ ها معمولا در ترکیب با آینه ها و لوازم دکوری دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. چیزی که در سبک باروک از اهمیت زیادی برخوردار بوده، جزییات یا همان دیتیل بوده است. برای مثال، چوب هایی که برای مبلمان، تزیین دیوار و پنجره و دیگر موارد به کار می روند، لوکس بوده اند و پارچه های مورد استفاده در این سبک، دارای طرح و نقش هستند.

خاستگاه معماری باروک، کشور ایتالیاست. از نظر بسیاری از منتقدین، باروک همان معماری کلاسیک است که ساختار ندارد و تزیینات آن زیاد و نمایشی هستند. سبک باروک به عنوان یک سبک عجیب و غریب شناخته می شود.

جمع بندی:
حتما تا الآن فهمیده اید که سبک باروک، سبک تزئین ظریف و زیباست که نمونه آن ها کم تر وجود دارد. جالب است بدانید که تزئینات سبک باروک در طراحی داخلی نیز کاربرد دارد و شما می توانید وسایل و مبلمان زیادی را ببینید که مطابق این سبک طراحی شده اند. در صورتی که طرفدار تزیینات زیاد می باشید و از خصوصیات سبک باروک خوشتان می آید، دکوراسیون داخلی بر اساس این سبک می تواند برای منزل شما مناسب باشد. با استفاده از سبک باروک در طراحی داخلی می توانید یک فضای لاکچری خلق کنید.

کلام آخر
از شما همراهان گرامی نهایت تشکر را داریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. همکاران به صورت تمتم وقت پاسخگو سوالات شما عزیزان هستند.منتظر نظرات . پیشنهادات شما هستیم.

لغو پاسخ