Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » چرا از قرنیز کابینت استفاده می کنیم؟

مقدمه
سلام به دوستان گرامی تایلان.

قرنیز کابینت وسیله ای است که از پشت کابینت ها که بهترین محل برای رشد انواع قارچ و باکتری است محافظت می کند. رشد قارچ ها و باکتری ها می‌تواند سلامت آشپزخانه شما را تهدید کند. یکی از عوامل ایجاد قارچ ها و باکتری ها در پشت کابینت، رطوبت است. ممکن است در هنگام شستشوی ظروف در سینک ظرفشویی و یا واژگون شدن لیوان آب بر روی کابینت ها، آب به پشت کابینت نفوذ کند. بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ آب به پشت کابینت، استفاده از قرنیز کابینت است.

عدم استفاده از قرنیز باعث نفوذ آب به پشت کابینت شده و علاوه بر باد کردن بدنه ی کابینت ها و رشد انواع قارچ ها و باکتری ها، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد کند. مساله‌ای که می‌تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله در انتخاب کفپوش منزل خوددقت کنید

قرنیز صفحه کابینت چیست؟
به هنگام نصب کابینت آشپزخانه مسلما فضایی بین صفحه کابینت و دیوار( کاشی ) ایجاد می شود. همین فضای خیلی کم کافیست که آب به پشت کابینت نفوذ پیدا کند و باعث باد کردن کابینت شود. برخی با چسب آکواریوم این فضا را می پوشاند که کاملا اشتباه است و بهتر است از قرنیز کابینت استفاده کنید.

با اینکه برخی اقدام به نصب کابینت ضدآب می کنند اما باز هم نیاز به نصب آن در کابینت کاملا احساس می شود.

چرا چسب‌آکواریوم جایگزین مناسبی برای نصب قرنیز نیست؟
بسیاری از افراد برای جلوگیری از نفوذ آب و باد کردن روکش MDF، از چسب آکواریوم استفاده می کنند. اما، از نظر کارشناسان فنی این حوزه، چسب آکواریوم جایگزین مناسبی برای قرنیز کابینت نیست. چرا که چسب آکواریوم نه تنها زیبایی کابینت را از بین می برد. بلکه خود چسب نیز به مرور زمان نیز خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و کنده می شود. در نتیجه مجددا آب به پشت کابینت نفوذ کرده و صفحه MDF روی کابینت نیز باد می کند.

در این خصوص، بهترین روش برای نصب آن و جلوگیری از نفوذ آب، استفاده از چسب کابینت است. چسب کابینت در کنار قرنیز، به صورت ویژه ای از نفوذ آب به پشت کابینت جلوگیری می کند. به‌عبارت‌دیگر چسب آکواریوم یک راه‌حل موقت برای جلوگیری از نفوذ آب است اما چسب کابینت یک راه‌حل ویژه و همیشگی است.

نحوه نصب قرنیز کابینت
قبل از هر چیزی باید جنس و مدل قرنیز کابینت خود را انتخاب کنید. قرنیز کابینت در مدل های زیادی تولید می شود. بنابراین شما می توانید. بسته به نیاز خود و اندازه کابینت. قرنیز مناسبی را تهیه کنید. لازم به ذکر است که قرنیز تخت و نیم‌گرد در آب‌بندی کابینت بهتر عمل می‌کند. برای نصب آن بر روی کابینت، ابتدا قرنیز‌ها را به اندازه کابینت خود برش بزنید. شاسی زیر قرنیز را جدا کنید و با چسب کابینت مخصوص آن را روی سینک بین دیوار و کابینت، بچسبانید.

بعد از این‌که قرنیز بین دیوار و کابینت فیکس شد، قاب رویی را روی شاسی قرار بدهید و آن را محکم کنید. در بخش‌هایی که زاویه تیزی در لبه‌ها ایجاد شده. با ابزار و برش اریب می‌توانید آن‌ها را پوشش بدهید. دقت کنید، اگر قرنیز به درستی نصب نشود، کارایی لازم را ندارد، البته که نصب قرنیز کابینت کار چندان سختی نیست و به راحتی انجام می شود. اما اگر زمان کافی برای نصب ندارید بهتر است از یک نصاب کابینت حرفه ای کمک بگیرید.

نصب قرنیز کابینت و آبچکان؛ حفظ سلامت آشپزخانه
تفاوتی ندارد که از کدام آبچکان کابینت استفاده می کنید. در هر صورت، لازم است تا با توجه به شستشوی روزانه ی ظروف و امکان نفوذ آب به پشت کابینت، نصب قرنیز کابینت را جدی بگیرید. برای اینکه از عدم ایجاد رطوبت و رشد باکتری ها در آشپزخانه مطمئن شوید می توانید از انواع آبچکان رومیزی استفاده کنید. با استفاده از آبچکان رومیزی امکان نفوذ آب به پشت کابینت را به حداقل برسانید

جمع بندی
نصب قرنیز کابینت برای هر سینکی ضروری است. با نصب آن کابینت می توانید به راحتی جلوی ایجاد رطوبت در پشت کابینت ها را بگیرید و از صرف هزینه های هنگفت برای تعمیر کابینت ها جلوگیری کنید. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به سادگی آن را بر روی کابینت خود نصب کنید.

از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید. متشکریم.همکاران به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ