Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » طراحی اتاق دخترانه

طراحی اتاق دخترانه
مقدمه
سلام خدمت دوستان عزیز تایلان.

امروز در کنار هم به دنیای پر از رنگ و احساس دخترانه سری می زنیم تا با انواع طراحی ات دخترانه آشنا شویم.و بتوانیم برای دختران عزیزمان اتاقی متناسب با روحیات ظریفشان طراحی کنیم.همراه ما باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ابتدا باید یک سبک مشخصی را در نظر بگیرید. تا بتوانید تمامی وسیله ها را متناسب با آن سبک خریداری کنید.وقتی که سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مشخص شد، باید رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب را هم تعیین کنید. که معمولاً دختر خانم ها علاقه زیادی به رنگ های پر انرژی و ملیحی مثل رنگ صورتی، سبز و از این قبیل دارند.

بهتر است در خرید وسایل اتاق خواب حتما از این رنگ ها بهره بگیرید. حتی می توانید از دکور رنگی برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. و از بالش های رنگارنگ و پرده ها و پاف های رنگی در چیدمان دکوراسیون استفاده کنید و جلوه و جذابیت زیادی به ظاهر آن ببخشید.

بهتر است چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با توجه به سن فرزند شما انجام شود. و توجه کنید که فرزند شما در چه رده سنی قرار دارد و چه چیزهایی برای او جذاب تر است.طبیعتا دختر بچه های ۷ ساله سلیقه شان نسبت به دخترهای نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله متفاوت تر است. و بهتر است خرید وسایل مطابق با سلیقه و روحیات آن ها باشد.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله طراحی اتاق پسرانه

نکات مهم در طراحی اتاق دخترانه
پیشنهاد می کنیم که قسمت هایی از اتاق را برای قرار دادن میز تحریر و کتابخانه و غیره اختصاص دهید. زیرا اگر فرزند شما در حال تحصیل باشد، قرار دادن قسمت مشخصی از اتاق برای مطالعه و انجام تکالیف می تواند او را نسبت به انجام تکالیفش راغب تر کند.

شاید در بین عوام این طور تصور شود که اگر اتاق خوابی برای دختر خانم‌ ها طراحی و چیده می شود. حتماً باید در آن از رنگ صورتی به عنوان رنگ قالب استفاده شود، اما می توانید. برای خاص تر بودن و منحصر به فرد شدن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از رنگ های نارنجی و رنگ های جاندار و از این قبیل استفاده کنید.و قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید زیرا شما می توانید. بی روح ترین فضاها را با استفاده از رنگ های مختلف طوری طراحی کنید که کاملاً پر انرژی و جذاب شوند.

همان طور که گفتیم بهتر است در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به سن دختر ها توجه کنید و بعد چیدمان دکوراسیون را انجام دهید. زیرا هرچه آنها بزرگتر می شوند سلایقشان نیز تغییر می ‌کند و این سلیقه باید در لوازم تزئینی، ملافه ها و همچنین رنگ دیوارها اعمال شود.

همچنین سرویس خواب که در اتاق خواب دخترانه قرار می گیرد باید با توجه به فیزیک بدنی آن ها انتخاب شود و مطابقت کامل با هدفی که برای آن خریداری می کنید داشته باشد.

برای اینکه اتاق نظم و ترتیب بیشتری داشته باشد بهتر است قسمت ‌های مختلف اتاق را ناحیه بندی کنید. زیرا نظم و ترتیب در فضا، خصوصاً برای دختر خانم ها خیلی جذاب است و اهمیت زیادی به آن می‌دهند و شما می توانید. با تقسیم بندی اتاق در قسمت های مختلف چیدمان کاربردی تر و بهتری داشته باشید.

فرش مناسب برای اتاق دخترانه
بهتر است فرش اتاق خواب و هم چنین پرده‌ هایی که در آن نصب می شود با دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هماهنگی داشته باشد. و هرچه این فرش و پرده ها ساده تر باشند، جلوه اتاق با سن فرزندان شما مطابقت بیشتری دارد و بهتر است از پرده و فرش هایی که در اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می شود. در قسمت اتاق خواب دخترانه استفاده نکنید.

دیزاین اتاق خواب دخترانه با ایجاد دیوار برجسته!
پیشنهاد ما به شما این است که حتما یکی از دیوارهای اتاق خواب را متفاوت از سایر دیوارها طراحی کنید. به عنوان مثال اگر یکی از دیوارهای اتاق خواب برجسته باشد شما می توانید تابلو عکس، قفسه کتاب و… را روی این دیوار از اتاق خواب خود قرار دهید. برجسته کردن دیوار اتاق خواب می تواند با کمک آجر صورت گیرد.

رنگ اتاق خواب دخترانه
در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه نباید خود را محدود به استفاده از یک سری رنگ های تکراری کنید. و می توانید برای رنگ هایی که در اتاق خواب دخترانه به کار می رود از طیف رنگی وسیعی استفاده کنید.ولی نکته ای که باید مد نظر قرار دهید.این است که رنگ اتاق خواب دخترانه باید مطابق با سلیقه فرزند شما باشد.و اگر تصمیم به ترکیب رنگ ها گرفتید باید این رنگ ها با همدیگر هارمونی داشته باشند.ملافه های گلی و یا ملافه های ساده با بالش های طرح دار می تواند باعث جلوه ی بیشتر تخت خواب در اتاق خواب دخترانه شود.

دیزاین داخلی اتاق خواب دخترانه نوجوان
قبل از طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ابتدا باید وسایل ضروری اتاق خواب نظیر سرویس خواب و پرده و فرش و وسایل دکوری و … را آماده کنید سپس وسایل را در مکانی مناسب از اتاق خواب قرار دهید.
با توجه به اینکه دختران در رده سنی نوجوان به نگهداری وسایل تزیینی و کتاب و … علاقه مند هستند و تمایل دارند کلکسیونی از لباس های مختلف را داشته باشند بهتر است کمد دیواری با طرح کاربردی و فضایی مناسب را روی دیوار اتاق خواب نصب کنید. همچنین قرار دادن میز آرایش با آینه ای کوچک می تواند بهترین فضا برای نگهداری از لاک و وسایل بهداشتی و عطر و ادکلن و … باشد.
اگر فضای اتاق خواب فرزند شما کوچک می باشد می توانید شلف دیواری یا کتابخانه دیواری شیک و مناسبی را روی دیوار نصب کنید. و سی دی و کتاب و وسایل تزیینی را روی آن ها بچینید تا از شلوغ شدن فضای اتاق خواب جلوگیری شود.

جمع بندی
اولین موردی که در طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه باید مدنظر قرار گیرد، کاربرد اتاق و همچنین سلیقه دختر شما در سبک طراحی آن است؛ به عنوان مثال مهم است که به کدام سبک مدرن، اسپرت، فانتزی و… علاقه مند است.

استفاده از اتاق نیز اهمیت دارد. به این معنا نمی توان اتاقی که صرفا جهت خواب و مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد را با دیزاین های شلوغ و پر زرق و برق طراحی کرد. از اینکه مارا تا پایان این مطلب همراهی نمودید متشکریم.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.موق باشید.

لغو پاسخ