Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » با درب های ضد سرقت امنیت را مهمان خانه خود کنید

سلام خدمت همراهان گرامی تایلان.

مقدمه
در دنیای امروزی همه چیز به سرعت در حال تغییرو پیشرفت است، درب ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و در این سیر تحولی عقب نماندند. امروزه بجای استفاده از درب های معمولی که از امنیت پایینی برخوردار هستند، میتوان از درب های ضد سرقت استفاده کرد.یراق آلات با کیفیت و ایمن این درب ها باعث شده که طرفداران زیادی پیدا کنند. همراه ما باشید که با یراق آلات این نوع از درب ها بیشتر آشنا شویم.
اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت
یراق آلات به کار رفته در درب های ضد سرقت شامل :قفل، دستگیره،چشمی، لولا و … می شود که در این مطلب به معرفی هر یک از این موارد میپردازیم. همچنین یراق آلات درب ضد سرقت از مهمترین اجزای تشکیل دهنده این نوع درب های به شمار می آیند که انتخاب گزینه مناسب، می تواند علاوه بر ایجاد امنیت سبب افزایش زیبایی درب ها شود.
مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله همه چیز در مورد پنجره های دوجداره

قفل ها
قفل درب ضد سرقت
یکی از مهمترین قسمت های درب که هنگام خرید هم باید مورد توجه شما مشتریان عزیز باشد قفل درب ضد سرقت می باشد. قفل های درب ضد سرقت ترکیه ای همگی از برند کاله می باشند که دارای کیفیت و ایمنی بالایی هستند. در دربهای طرح ترک که در ایران تولید می شود معمولا از قفل مونو کاله که دارای دو قفل مجزا است استفاده می شود.در صورتی که می خواهید درب دارای ایمنی بیشتری باشد بهتر است از قفل مولتی کاله استفاده شود.
در قفل مولتی کاله زبانه های قفل فقط با یک کلید باز و بسته می شوند.
هر چند که برخی از تولید کنندگان برای صرفه جویی یا پایین آوردن کیفیت از قفلهای مشابه مانند اصل استفاده می نمایند که دارای کیفیت پایین تری نسبت به قفل کاله اصلی است. البته در بازار قفل های روسی و ایتالیایی هم وجود دارد که می توان روی درب ضد سرقت نصب نمود ولی بعلت قیمت بالا معمولا کمتر سفارش داده می شود. قفل دیجیتال درب ضد سرقت دارای امنیت بسیار بالایی است که معمولا توصیه می شود روی درب نصب شود اما قیمت این قفل ها نسبت به قفل مکانیکی بسیار بالاتر است.

قفل دیجیتالی
قفل دیجیتال و هوشمند درب ضد سرقت از امن ترین و پیشرفته ترین مدل های قفل مورد استفاده برای درب ورودی ساختمان ها می باشد. هر چند می توان از این قفل ها به عنوان قفل درب داخلی ساختمان نیز استفاده نمود. البته بیشترین کاربرد این مدل از قفل ضد سرقت برای درب ورودی است. این مدل از قفل در ضد سرقت، علاوه بر امنیت امکانات زیادی همچون، امکان کنترل دسترسی اعضای خانواده به قفل، گزارش گیری از ورود و خروج افراد، امکان اتصال به wifi و کنترل از راه دور را در اختیار کاربران قرار می دهند.
لولا درب ضد سرقت:
یکی از مهمترین یراق آلات درب ضد سرقت، لولای آن است زیرا وزن کل درب بر روی آن قرار دارد. لولا در این درب ها به دلیل وزن بالای درب ضد سرقت که ناشی از ورق و پروفیل های فولادی به کار رفته در آن است، باید مقاومت و کیفیت مناسبی داشته باشد. به صورت کلی لولا در درب های ضد سرقت به دو شکل به کار می رود. در یک مدل، لولا فقط از داخل قابل مشاهده است و در نوع دیگر لولا کاملا در درون درب پنهان شده و از هیچ طرفی قابل مشاهده نیست. معمولا درب های چینی و ایتالیایی از لولای پنهان استفاده می کنند.
مزیت لولاهای کار شده در دل درب ضد سرقت این است که سارقان نمی توانند آنها را به راحتی و به وسیله اهرم کردن لولا باز کنند. همانطور که گفته شد کیفیت و مقاومت لولای درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت لولای درب ها به جنس و آلیاژ فلز به کار رفته در آن، روش ساخت و نوع کارکردش بستگی دارد.

دستگیره درب ضد سرقت
دستگیره درب از آن اجزایی است که هم از نظر بصری و زیبایی درب اهمیت دارد، هم در طولانی مدت از نظر کارایی و عملکرد درب ضد سرقت بسیار مهم است. دستگیره درب از دیرباز از جنس هایی چون فلز و چوب و در طرح های مختلف ساخته می شد اما در حال حاضر دستگیره درب ضد سرقت عمدتا از جنس فلز های آبکاری شده است. انجام عملیات فراوری بر روی دستگیره های فلزی باعث می شود که آنها تا مدت زیادی زیبایی خود را حفظ کنند و آسیب کمتری ببینند.
عمده ی تولید دستگیره درب ضد سرقت از نوع دستگیره استیل ضد زنگ با طراحی زیبا و چشم نواز است. در تمامی برندهای بازار نمونه هایی از این نوع دستگیره ها را می توانید پیدا کنید.
دستگیره ثابت درب ضد سرقت
دستگیره ثابت درب ضد سرقت چند سالی است که در تولیدات شرکت های سازنده درب بیشتر استفاده می شود. استفاده از دستگیره ثابت به این دلیل مورد اقبال قرار گرفت که هم از نظر امنیت بسیار موثر است، هم به زیبایی درب اضافه می کند. دستگیره ثابت درب ضد سرقت نیز همانند دستگیره معمولی درب ضد سرقت از جنس فلز آبکاری شده تولید می شود و در انواعی همچون دستگیره ثابت میله ای، دستگیره ثابت سلطنتی، دستگیره ثابت مدرن و… موجود است.
آرام بند درب
یراق درب ضد سرقت به میزان امنیت درب، می‌تواند بسیار بیشتر از قفل و دستگیره درب ضد سرقت باشد. یکی دیگر از یراق‌آلات معمول این درب، آرام بند است. آرام‌بند می‌تواند بالا یا پایین درب ضد سرقت نصب شود. ازآنجایی‌که این درب‌ها معمولا سنگین‌تر از درب‌های معمولی هستند، نصب آرام‌بند روی آن‌ها، سبب ضربات کمتر به دیگر یراق‌آلات و افزایش طول عمر درب می‌شود. برخی از انواع آرام‌بند درب ضد سرقت کاملا از دید، پنهان هستند. همچنین، آرام‌بندهای با قابلیت برنامه‌ریزی الکترونیکی نیز وجود دارند که می‌توانند به‌صورت خودکار، درب را قفل کنند. به‌این‌ترتیب، هیچ نگرانی از بابت باز گذاشته شدن درب، وجود نخواهد داشت.
چشمی درب ضد سرقت
درب های ضد سرقت بنا به متریال استفاده شده در آنها دارای ضخامت های متفاوتی هستند و همین امر باعث ایجاد مشکل برای نصب چشمی بر روی آنها می گردد زیرا چشمی های موجود در بازار معمولا دارای سایزهای استانداردی هستند که انداره آنها جوابگوی ضخامت متفاوت درب ضد سرقت نمی باشند. چشمی مخصوص درب ضد سرقت به راحتی قابل نصب بر روی این درب ها می باشد. چشمی ۲۰۰ درجه درب ضد سرقت دارای رابطی به طول ۳۰ میلمیتر می باشد که جوابگوی اکثر دربهای ضدسرقت می باشد. چشمی درب ضد سرقت به دو دسته ساده و دیجیتال دسته بندی می شود.
چشمی دیجیتال درب ضد سرقت
چشمی دیجیتال در ضد سرقت، دستگاهی است که پشت درب ورودی آپارتمان، به جای چشمی های قدیمی نصب می شود و صاحب خانه می تواند با وضوح بالا، جلو درب را دیده و در صورت نیاز عکس برداری کند.برای درب ضد سرقت بهترین گزینه برای چشمی، استفاده از چشمی دیجیتال درب ضد سرقت است با نصب این دستگاه امنیت منزل و محل کار خود را چندینن برابر افزایش خواهید داد.
درکوب درب
درکوب درب ضد سرقت کاربرد قدیمی زنگ های امروزی را دارد. در برخی از درکوب های درب ضد سرقت شاهد حضور زنگ های برقی یا باتری خور کوچکی نیز هستیم. درواقع هم می توان به صورت ضربه ای یا کوبه ای درب زد هم به صورت زنگ. درکوب درب ضد سرقت در انواع رنگ های طلایی، نقره ای، برنزی، سفید و… در بازار موجود اند و معمولا در کنار چشمی نصب می شوند.
ضربه گیر درب ضد سرقت
ضربه گیر درب ضد سرقت برای جلوگیری از آسیب دیدن درب و دیوار پشت آن در هنگام باز شدن و برخورد با دیوار استفاده می شود. ضربه گیر درب ضد سرقت در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته می شوند که شما می توانید رنگ و طرح متناسب با درب خود را از میان آنها انتخاب کنید. جنس ضربه گیر درب ضد سرقت نیز ممکن است از اسفنج ها و بافت های نرم فشرده یا لاستیک فشرده باشد.
قفل شب بند درب ضد سرقت
قفل شب بند که به انگلیسی به آن door jammer نیز گفته می شود، جهت افزایش امنیت درب معمولی و حتی درب ضد سرقت استفاده می شود. قفل شب بند معمولا به شکل مکانیکی و ساده اما بسیار مستحکم و مطمئن است. این گونه طراحی قفل های شب بندی باعث می شود تا هم نصب راحتی داشته باشند هم نحوه استفاده از آنها راحت باشد.
جنس بهترین یراق آلات درب ضد سرقت
یراق ­آلات درب ضد سرقت می‌توانند از فلزات مختلفی مانند برنج، استیل و برنز ساخته شوند. در این میان، بهترین متریال برای ساخت این قطعات، استیل ضدزنگ یا استنلس است. این متریال، دارای خواص بی‌نظیری مانند موارد زیر است:

مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت تا ده‌ها برابر دیگر فلزات
مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
تحمل وزن بالا
سهولت در نظافت
جذب آلودگی بسیار کم
زیبایی بصری
درواقع بهترین یراق آلات درب ضد سرقت موجود در بازار از استیل ساخته شده‌اند. همان‌طور که گفتیم، دستگیره درب ضد سرقت بیشتر از دیگر یراق‌آلات در معرض دید، قرار دارد. می‌توان، این دستگیره را از انواع آبکاری­شده با روکش‌های زیبای کروم و نیکل تهیه کرد.
جمع بندی
مهم‌ترین نقش را در ضد سرقت کردن یک درب، قفل و دستگیره ضد سرقت بازی می‌کنند. قفل درب ضد سرقت، انواع متنوعی از لوله‌ای تا ددبولت را شامل می‌شود که همگی آن‌ها از زبانه‌های متعدد برای هرچه ایمن‌تر کردن درب، استفاده می‌کنند. این زبانه‌ها که در داخل مغزی قفل قرار می‌گیرند به همراه دستگیره درب ضد سرقت در انواع متنوع توپی، پلاک یا روزتی به کار می‌روند. قفل و دستگیره درب ضد سرقت می‌توانند به‌صورت مکانیکی یا الکترونیکی باز و بسته شوند. خود قفل‌های الکترونیکی نیز به انواع متنوع دیگری تقسیم می‌شوند.
سخن آخر
امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. کارشناسان ما به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. با تشکر

لغو پاسخ