Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » با انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت ها زیبایی آن ها را کامل کنید.

سلام به دوستان عزیز تایلان.

امروز قرا هست در مورد دنیای بزرگ دستگیره ها صحبت کنیم و با انواع آن ها بیشتر آشنا بشیم و اطلاعات کاربردی در کنار هم بدست بیاوریم. همراه ما باشید.

کابینت ها

از عنصر های اصلی هر آشپزخانه ای کابینت ها هستند که علاوه بر اهمیت زیبایی آن ها کاربردی بودن آن هاست که از اهمیت بسیاری برخوردار است.برای داشتن یک کابینت با طراحی اصولی و کاربردی ایده ال نیاز به متریال و یراق آلات با کیفیت داریم. دستگیره کابینت یکی از این یراق آلات است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه این مطلب با انواع دستگیره کابینت و کارایی آن آشنا می شویم.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مقاله انواع یراق آلات

Modernt kok, platsbyggt till vacker vaning pa ostermalm i Stockholm. Kokso i exklusiv marmor och hall, ugn och vinkyl fran gaggenau. Koksinspiration for dig som vill bygga ett skandinaviskt ljust kok med modern design.

کابینت‌های با دسته یا بدون دسته؟
پیش از آنکه بخواهیم به ارائه‌ی نکاتی راجع به انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه بپردازیم، به وجود کابینت‌هایی بدون دسته اشاره خواهیم کرد. خوب است بدانید در سبک امروزی و نوین دکوراسیون آشپزخانه، شاهد وجود کابینت‌های بدون دسته در آشپزخانه نیز هستیم!

وجود دسته یا عدم وجود آن، کاملا به نظر و سلیقه شما بستگی دارد. کابینت‌های بدون دسته، معمولا در سبک مدرن کابینت، برای سادگی بیشتر به‌کار می‌روند زیرا این سبک از کابینت، به شدت با سادگی موافق است.

شاید این تصور در ذهن شما ایجاد شده باشد که کار کردن با کابینت‌های بدون دسته، باید سخت و مشکل باشد. اما در واقع این کابینت‌ها یا با دسته‌ی مخفی باز و بسته می شوند و یا به وسیله‌ی مگنت‌های قوی که در درون در کابینت تعبیه می‌شود، تنها با یک فشار کوچک باز و بسته می‌شوند.

دستگیره‌های کابینت، انواع و اقسام مختلفی دارند:
دستگیره کابینت دکمه‌ای
دستگیره کابینت خطی
دستگیره کابینت مخفی
دستگیره کابینت، علاوه بر اینکه برای باز و بسته شدن کابینت‌ها کاربرد دارند، جنبه‌ی تزئینی نیز دارند. امروزه انواع و اقسام دستگیره‌های کابینت در طرح‌های و سایزهای متنوع و همچنین تشکیل شده از آلیاژ و متریال متفاوت وجود دارد که می‌توانند چهره و نمای آشپزخانه شما را دگرگون سازد. سلیقه‌ی مشتری یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی ست که در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه نقش دارد اما تنوع بیش از اندازه، ممکن است انتخاب دستگیره کابینت را تبدیل به کاری سخت و حساس ‌سازد که باید با دقت بیشتری دست به انتخاب آن زد.

به مواد سازنده دستگیره توجه داشته باشید
توجه به جنس یراق‌آلات و اجزای آشپزخانه یکی از موارد راهنمای انتخاب دستگیره کابینت است. اگر جنس دستگیره با جنس دیگر بخش‌های آشپزخانه هماهنگ باشد، ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شود. به‌طور کلی، دستگیره‌ها را از متریال‌های فلزی می‌سازند. دلیل این امر، خاصیت ضدمیکروبی و عمر طولانی محصولات فلزی است.

به عنوان نمونه، متریال برنجی دارای آبکاری هستند و از انتشار میکروب جلوگیری می‌کنند. یراق‌آلات برنزی نیز از انواع متداول به شمار می‌روند و به‌دلیل خاصیت‌ و ظاهری که دارند، برای کابینت‌ها با چوب ضخیم‌تر همنشین بی‌نظیری محسوب می‌شوند. در کنار این‌ها، می‌توانیم به فولاد ضدزنگ اشاره کنیم. این جنس دستگیره‌ها بسیار مقاوم و ضدزنگ هستند و نظافت آن‌ها نیز آسان است.

متریال رایج در ساخت دستگیره کابینت آشپزخانه
دستگیره‌های چوبی که از چوب ساخته می‌شوند، یکی دیگر از انواع دستگیره‌های کابینت آشپزخانه هستند که در کابینت‌های چوبی بسیار پرکاربرد محسوب می‌شوند. دستگیره‌های آبکاری شده، یا ساخته شده از متریالی مانند سرامیک، شیشه یا کریستال، از انواع دیگر دستگیره‌های کابینت آشپزخانه هستند. به غیر ازین‌ها، دستگیره‌های پلاستیکی نیز یکی دیگر از انواع متریال رایج در ساخت دستگیره کابینت آشپزخانه است که قیمت مناسبی هم دارد. شما می‌توانید متناسب با سبک آشپزخانه و حسن سلیقه‌ای که دارید، به انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه اقدام کنید.
انتخاب با شماست دستگیره کابینت تک پیچ یا دو پیچ
دستگیره‌های کابینت، از نظر نحوه‌ی اتصال به درب کابینت یا کشو‌ها، به دو نوع تک پیچ و دو پیچ تقسیم می‌شوند. دستگیره‌های دو پیچ، معمولا شکل بلندی دارند و به وسیله‌ی دو پیچ که در دو سمت دستگیره کابینت قرار می‌گیرد به در کابینت یا کشوی آن متصل می‌شود.

دستگیره‌های تک پیچ، شکل کوچکتری دارند و در اشکال هندسی مختلف مانند دایره، مربع و غیره در بازار وجود دارند. این دستگیره‌ها تنها یک نقطه اتصال به در کابینت دارند و فقط با همان یک پیچ به کشو یا در کابینت متصل می‌شوند.
اینکه از کدام مدل دستگیره برای کابینت آشپزخانه‌تان استفاده کنید، بستگی به نظر شخصی شما دارد. این گزینه نیز برای شما وجود دارد که از هر دو نوع دستگیره به صورت ترکیبی استفاده کنید. به عنوان مثال از دستگیره‌های تک پیچ یا تک پایه برای کشو‌ها و از دستگیر‌های دو پیچ برای در کابینت‌ها استفاده کنید و یا این کار را برعکس انجام داد.

تناسب دستگیره کابینت با سایز آن:
از دیگر مواردی که در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه باید بدان توجه کنید، تناسب سایز کابینت با سایز دستگیره‌ی آن است. به این معنی که، شما بهتر است برای کابینت‌های بلند‌تر و یا عریض‌تر از دستگیره‌هایی که بزرگتر می‌باشند استفاده کنید تا علاوه بر اینکه بهتر بتوانید کشو یا در کابینت را باز کنید، تناسب سایز آن را نیز رعایت کرده باشید.
امروزه طراحان و سازندگان کابینت آشپزخانه، برای سازماندهی بهتر و بیشتر لوازم، از کشوهای بزرگ و دراز استفاده می‌کنند، برای این نوع کشوها اگر سایز بزرگی داشته باشند، حتی می توانید برای سهولت بیشتر در کار و دوام بهتر، از دو دستگیره در دو سمت انتهایی کشو استفاده کنید.
برای کابینت‌هایی با درهای کوچک یا کشوهای کوچک، بهتر است از دستگیره‌های تک پیچ استفاده نمایید و یا از دستگیره‌های دو پیچی که سایز کوچکی دارند استفاده کنید.
تناسب یکی از مواردی ست که همیشه در دنیای مد حرف اول را می‌زند و هرگز زیبایی خود را از دست نخواهد داد، بنابراین به تناسب دسته‌ی کابینت و سایز آن، دقت ویژه‌ای به خرج دهید.
استفاده از دستگیره‌های خاص و منحصربفرد:
شما می‌توانید از انواع مدل‌های دستگیره‌های خاص و فانتزی برای کابینت‌ آشپزخانه‌تان استفاده کنید و چهره‌ای متفاوت به آشپزخانه‌تان ببخشید. به عنوان مثال می‌توانید از دستگیره‌های رنگ رنگی، یا دستگیره‌هایی با اشکال غیرمتعارف برای کابینت‌های آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید در انتخاب دستگیره‌های خاص و فانتزی، باید به سبک و مدل کابینت‌ آشپزخانه‌تان توجه کنید. به عنوان مثال شاید چندان زیبنده نباشد که برای یک کابینت‌ تمام چوب کلاسیک از دستگیره‌های رنگارنگ یا خالدار رنگی استفاده کنید.

جمع‌بندی پایانی
نحوه انتخاب دستگیره کابینت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. دستگیره‌ها تمام‌کننده‌هایی بی‌نظیر به شمار می‌روند که زیبایی کابینت و آشپزخانه را تکمیل خواهند کرد. در تهیه و خرید دستگیره‌ها بهتر است به مواردی توجه کنید که باعث می‌شوند هماهنگی فوق‌العاده‌ای را میان اجزای آشپزخانه بیابید. بهتر است همیشه چند دستگیره اضافه سفارش دهید تا وقتی پیچی می‌شکند یا رنگ یکی از آن‌ها پاک می‌‎شود، داشته باشید.

کلام آخر
با تشکر از شما همراهان عزیز که تا پایان این مطلب در کنار ما بودید. امیدواریم که اطلاعات مفیدی را با مطالعه این مقاله بدست آورده باشید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ