Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » انواع کابینت از نظر کاربرد و طراحی

با سلام خدمت همراهان عزیز تایلان.

در این مقاله قرار است در مورد یکی از بخش های مهم آشپزخانه ،یعنی کابینت ها صحبت کنیم .با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بیشتر با انواع کابینت و کاربرد آن آشنا شویم.

یکی از موارد بسیار هیجان انگیز در نوسازی و بازسازی منازل بخش آشپزخانه و به ویژه کابینت ها هستند. کابینت به عنوان بخش غالب در آشپزخانه، نقش مهمی در حس ظاهری کلی آن دارد و طرح و رنگی که برای کابینت انتخاب می کنید می تواند نمای کلی خانه و آشپزخانه را جان ببخشد یا آن را به کل نابود کند.

خوشبختانه با پیشرفت هایی که در زمینه ی دکوراسیون و طراحی داخلی و فن آوری های به کار رفته در آن حاصل شده، خریداران با گزینه های بی شماری روبرو هستند اگرچه داشتن چنین دامنه ی گسترده ای از انتخابات امری خوشایند است، اما عدم آشنایی با انواع کابینت و گزینه های موجود کار را کمی دشوار می کند و حتی شاید به دلیل عدم آگاهی از وجود برخی گزینه ها، افراد موارد بهتر را انتخاب نکنند از این رو تصمیم گرفتیم که در این مطلب راهنمایی در زمینه ی کابینت داشته باشیم و انواع مختلف آن را معرفی کنیم.

انواع کابینت موجود در بازار
کابینت در نوع آماده و سفاری وجود دارد هر یک از انواع کابینت ویژگی و مزایای منحصر به فرد خود را دارد که می توانید با توجه به بودجه و نیازتان یکی از آن ها را انتخاب تهیه کنید.

در بین انواع کابینت، کابینت آماده کمترین هزینه را دارد اما انتخاب های خرید هم محدود است در کابینت سفارشی مشتری می تواند از نوع چوب گرفته تا روکش و ویژگی های مختلف را بنا به سلیقه ی خود انتخاب کند.

کابینت آماده
استفاده از کابینت آماده راهی سریع و آسان برای تغییر جلوه و ایجاد ظاهری جدید برای آشپزخانه است این نوع کابینت در سایز های معین و رایج تولید شده و تنوع بسیار کمی در نوع رنگ و روکش دارد، بعضی از تولید کنندگان کابینت آماده را در سبک ، رنگ و روکش های متفاوت تولید کرده ودر اسرع وقت در اختیار مصرف کننده قرار می دهند که با این فرآیند بازسای را تسریع می کنند .نمونه های چنین کابینت هایی را می توان در کابینت حمام و دستشویی مانند روشویی یافت.

کابینت سفارشی
در کابینت های سفارشی مشتری می تواند نوع روکش و طرح کابینت را انتخاب کند و درواقع بسیاری از افراد این نوع کابینت را ترجیح می دهند .طراحان توانمند با توجه به نیاز و سلیقه کاربر، این کابینت را طراحی کرده و تغییر می دهند؛ این بدان معناست که با استفاده از طرح های اولیه موجود، نقشه ی آشپزخانه وبا توجه به ظرفیت های موجود فروشگاه، کابینت آشپزخانه طراحی شده و اجرا می شود.

انواع کابینت از نظر کاربرد
با بررسی انواع مختلف کابینت متوجه خواهید شد که آن ها در سه دسته کلی کابینت زمینی، دیواری و ایستاده طبقه بندی می شوند در ادامه به بررسی کابینت زمینی و انواع مختلف آن می پردازیم.

کابینت زمینی
کابینت پایه که گاهی اوقات کابینت زمینی هم نامیده می شوند محکم با دوام بوده و روی آن پیش خوان کابینت قرار می گیرد و گاهی هم کابینت های جزیره ای در میان آشپزخانه را تشکیل می دهند در حمام و سرویس بهداشتی کابینت زمینی به عنوان پایه ای برای سینک روشوی یا محفظه ای برای نگهداری وسایل به کار می رود.

به شما پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر مقاله ریل کمد دیواری را هم مطالعه کنید.

کابینت زمینی چیست؟
کابینت زمینی بهترین فضا برای نگهداری ظروف و وسایل آشپزخانه بوده . در کابینتهای پایین بیشتر وسایلی قرار داده می شود که وزن سنگین تری دارد . با طبقه بندی داخل کابینت زمینی، اقلامی مانند ماهی تابه، قابلمه و دیگر وسایل آشپزی و نظافت به راحتی نگهداری می شوند. داخل کابینت را با قفسه های ساده کشویی، چرخان، ریلی طبقه بندی کرده و حتی سطل زباله یا سبد لباس را در آن قرارمی دهند. طراحی بعضی از کابینت ها به گونه ای است که در قسمت پاخور آن یعنی فضای بین کابینت زمینی و کف آشپزخانه که خالی بوده، کشو قرار می دهند تا از فضای خالی به نحو احسن استفاده شود. کابینت هایی که مستقیما به دیوار متصل می شوند پاخور ندارند و قسمت زیر آن ها خالی است.

انواع کابینت زمینی
کابینت زمینی انواع مختلفی دارد که در ادامه تنها به معرفی انواع رایج آن میپردازیم:

کابینت زمینی آسان باز شو
کابینت زمینی ریلی
کابینت زمینی ۲ کشویی
کابینت زمینی قفسه باز
کابینت زمینی کنجی
کابینت زمینی سوپر
کاربرد کابینت زمینی
کابینت جزیره ای
استفاده از قفسه باز در طراحی کابینت جزیره ای آن را کاربردی تر کرده و می توانید از آن برای نگهداری کتاب اشپزی استفاده کنید. با استفاده از کابینت ریلی می توانید مواد اولیه آشپزی را دم دست داشته و با استفاده از سوپر کابینت، فضای بیشتری برای نگهداری وسایل آشپزی تان ایجاد کنید.

مبلمان زیر پنجره ای و کابینت زمینی
استفاده از کشو زیر پنجره ای برای ساخت مبلمان زیر پنجره در فضایی از آشپزخانه تا اتاق نشیمن، بسیار ایده آل است.

سطل بازیافت وزباله در کابینت زمینی
در طراحی و طبقه بندی بعضی از کابینت های زمینی ، سطل زباله متحرک قرار می دهند و از آن برای جمع آوری مواد بازیافتی یا زباله استفاده می کنند. استفاده از این ویژگی علاوه بر راحتی در استفاده، سطل زباله و بازیافت را مخفی می کند.

کابینت زمینی با کشوهای بزرگ
استفاده از کشو در آشپزخانه برای نگهداری هر چیزی از ماهی تابه ، قابلمه گرفته تا دستمال و رومیزی مناسب برای دسترسی آسان تر به بطری آب و آبمیوه می توانید آن را درون این کشو بزرگ قرار دهید.

کابینت زمینی در سرویس بهداشتی

استفاده از کابینت زمینی برای مخفی کردن و نگهداری مواد شوینده وصابون، ایده ای بسیار هوشمندانه بوده اما این دسترسی سریع ممکن است مشکل ساز باشد؛ به همین جهت در هنگام استفاده از ان باید مواظب باشید تا ظرفی زمین نیوفتد.

کابینت دیواری
قسمت بالایی کابینت که گاهی به آن کابینت هوایی نیز گفته می شود به کابینتی گفته می شود که به دیوار متصل شده و درست بالای کابینت زمینی قرار می گیرد. کابینت دیواری در تغییر دکوراسیون نقش مهمی داشته و علاوه بر کاربردی بودن ، جلوه ای زیبا به آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی یا حتی اتاق نشیمن می بخشد.

بخش های مختلف کابینت
ریل ادویه جات
محفظه ی لوازم برقی آشپزخانه با در گاراژی
کابینت دیواری با دسترسی آسان
کابینت دیواری کنجی همراه با طبقه چرخان
درهای الکترونیکی
کاربرد کابینت دیواری
کاربرد کابینت دیواری چیزی بیش از نگهداری مواد غذایی و ظرف و ظروف است که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

سرویس بهداشتی
استفاده از کابینت دیواری بالای روشویی برای ایجاد جلوه ای زیبا و نظم دهی برای محیط های کوچک بسیار ایده آل است.

میز تلویزیون
فضای دور تلویزیون ،کنسول بازی را با کابینت دیواری تزیین کنید .ایده استفاده از قفسه باز برای نگهداری کتاب و بازی ها بسیار عالی است. همچنین استفاده از کابینت زمینی به عنوان ویترین برای شومینه یا تلویزیون بسیار خوب است.

دفتر خانگی
در طراحی و تزیین فضای بالا میز کار از کابینت دیواری با قفسه باز یا در های معمولی یا جک دار که به صورت عمودی باز می شوند استفاده کنید تا از فضای اتاق کار به نحو احسن استفاده کرده باشید.

انواع کابینت ایستاده
کابینت ایستاده انواع مختلفی دارد :

کابینت دیواری عادی
کابینت فر و مایکرویو توکار
کابینت سوپر مارکت ریلی
سوپر کابینت ایستاده
کاربرد های کابینت ایستاده
کابینت ایستاده تغییرات عظیمی در آشپزخانه و حتی قسمت های دیگر خانه ایجاد کرده است.

جا کفشی
استفاده از کابینت به عنوان جا کفشی برای نگهداری و منظم کردن کفش های افراد خانواده بسیار عالی است. می توانید قسمت بالای جا کفشی را به محلی برای نگهداری کلاه و کت و کیف و… اختصاص دهید.

درکل کابینت ها به ما این امکان را می دهند تا از فضای موجود در خانه به نحوی استفاده کنیم که محیط خانه و آشپزخانه را زیباتر ومنظم تر کنیم . امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد . شما می توانید نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات مشتریان ثبت کنید.با تشکر از شما که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید.

لغو پاسخ