Skip to main content

خانه » آرشیو مقالات » چگونه آشپزخانه ای مدرن و زیبا داشته باشیم؟

سلام خدمت همراهان دوست داشتنی تایلان.

امروز با مقاله طراحی داخلی آشپزخانه ها مدرن خدمتون رسیدیم تا با کمک هم بتوانیم به یک طراحی ایده آل برسیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
در اولین گام شما باید سبک کلی و غالب آشپزخانه را تعیین کنید و پس از آن ادامه کار را انجام دهید. بعد از اینکه سبک طراحی داخلی آشپزخانه شما مشخص شد باید کابینت ها را متناسب با آن خریداری کنید.

حالا نوبت ظرف ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه و میز ناهار خوری است که باید خریداری شود و در سر جای خود گذاشته شوند و چیدمان این وسایل اهمیت ویژه ای دارد چون باید علاوه بر این که وسایل مورد نیاز دم دست شما باشند تا آشپزی و پذیرایی به راحتی انجام شود، لازم است که زیبایی و نظم آشپزخانه کاملا رعایت شود تا با حجم وسیله های زیادی که در این قسمت وجود دارد نامنظمی در این قسمت دیده نشود، زیرا در آشپزخانه ها نا منظم بودن وسایل باعث می شود که خانه هم به صورت نامنظم مشاهده شود مخصوصاً آشپزخانه های امروزی که معمولاً اپن ساخته می شود.
مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز:مقاله طراحی آشپزخانه مخفی(دوم)

آشپزخانه
جزو قسمت های مهم هر خانه هستند و اهمیت دادن به نحوه چیدمان دکوراسیون آن ها می تواند مستقیماً در زیبایی کل خانه تاثیر گذار باشد و هرچه حساسیت بیشتری در چیدمان و نظافت آشپزخانه به خرج دهید، تاثیر آن را در نمای کلی خانه خواهید دید.
آشپزخانه مدرن
برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و اولین چیزی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است و باید فضا به نحوی چیده شده باشد که هر وسیله‌ای در سر جای خود قرار داشته باشد و تا جایی که ممکن است روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها و غیره از قرار دادن وسایل اضافه خودداری کنید. علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده کنید که در فضای منزل حس هیجان ایجاد نشود و با نگاه کردن به آن احساس آرامش داشته باشید.
چیدمان آشپزخانه
برای چیدمان آشپزخانه، کابینت ها که با توجه به شکل و معماری خانه در سر جایگاه مشخص خود قرار می گیرند و وظیفه شما چیدن وسایل در داخل آشپزخانه و در داخل کابینت‌ها و قرار دادن وسیله های کاربردی تر در روی کابینت ها می باشد. برای این منظور بهتر است وسیله های سنگین تر و بلورها را در کابینت های پایینی قرار دهید و وسایل سبک تر را در کابینت های بالایی بگذارید و وسیله‌ای که کاربرد بیشتری در پخت و پز دارند و همچنین وسایل پذیرایی را در جلوی دست قرار دهید تا برای پذیرایی و استفاده روزمره دچار مشکل نشوید. بر روی کابینت ها هم چاقو ها و کارد های پرکاربرد و همچنین سماور و غیره را قرار دهید و بهتر است از تراکم وسایل در یک نقطه بخصوص جلوگیری کنید زیرا زیبایی فضا گرفته می شود.
جزیره آشپزخانه
اخیراً خیلی از آشپزخانه ها دارای جزیره آشپزخانه یا همان کانتر آشپزخانه می ‌باشند که یک فضای مشخصی در وسط آشپزخانه می باشد که دور و اطراف آن خالی است و به راحتی می توانید در آن تردد کنید و روی جزیره آشپزخانه معمولاً یا خالی می باشد و یا یک قسمتی برای ظرفشویی قرار می‌دهند و در زیر آن جایگاهی برای گذاشتن وسایل وجود دارد. جزیره آشپزخانه می تواند با توجه به نوع طراحی منزل شما کاملاً متفاوت باشد.
دیزاین آشپزخانه
برای اینکه دیزاین آشپزخانه شما به بهترین نحو انجام شود باید هر وسیله‌ ای در سر جای خود قرار گیرد و چیدمان آشپزخانه به صورت اصولی انجام شده باشد و اگر قصد دارید از گلدان ها و وسایل تزیینی در آشپزخانه استفاده کنید بهتر است در این کار افراط نکنید، زیرا فضای آشپزخانه به خودی خود یکی از قسمت های پر وسلیله در خانه است که تعداد زیادی از وسایل در آن قرار دارند و قرار دادن وسایل بیش از ظرفیت می تواند ظاهر آن را از زیبایی دور کند‌.
تزیین آشپزخانه
برای تزیین آشپزخانه می توانید از یک یا دو گلدان طبیعی استفاده کنید و همچنین می توانید از یک سری مگنت ها بر روی وسایل مختلف استفاده کنید. ولی همانطور که گفتیم بهتر است فضای آشپزخانه خیلی شلوغ نشود و برای روی میز ناهارخوری هم می توانید از رانر به همراه یک گلدان کوچک یا یک مجسمه و ظرف تزئینی استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه

جهت طراحی آشپزخانه می توانید علاوه بر رنگ های زیبا برای در و دیوار آشپزخانه، از کاغذ دیواری های متنوع موجود در بازار استفاده کنید . حتی می توانید یک پرده خیلی زیبا (در صورت داشتن پنجره) جلوی پنجره آشپزخانه قرار دهید و این زیبایی را تکمیل کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه
دکوراسیون داخلی آشپزخانه شامل وسایلی که داخل آن قرار می گیرند می شود و هر چه وسایل با دقت بیشتری خریداری شوند دکوراسیون داخلی آشپزخانه هم زیباتر خواهد بود و بهتر است در انتخاب سبک و وسایل آشپزخانه و رنگ و طرح آن ها به هارمونی وسایل و سبک آشپزخانه و سایر قسمت های خانه هم توجه کنید و وسایلی را در آشپزخانه قرار دهید که با سایر وسایل در تناسب باشند و آن ها نیز باید به بهترین نحو ممکن چیده شوند.
طراحی آشپزخانه مدرن کوچک
انتخاب کابینت ها ،برای یک آشپزخانه و همچنین میز و صندلی و یخچال و گاز و غیره کار بسیار آسانی نیست مخصوصا اگر فضای در دسترس شما کوچک هم باشید. زیرا باید تمام این وسایل طوری خریداری شوند که هم پاسخگوی نیاز شما باشند و هم از نظر هزینه با پولی که شما در اختیار دارید جور در بیاید و هم در کنار تمام این ها زیبایی و جذابیت چشمگیر خودش را داشته باشد تا شما هنگام قرار گرفتن در محیط احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
علاوه بر انتخاب کابینت انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار می گیرد هم امروزه به عنوان یک موضوع حساس تبدیل شده زیرا آنقدر تنوع محصولات در این زمینه بالا رفته که انتخاب از بین انواع آنها کار دشواری شده است. زیرا در کنار تمام این موارد باید همیشه در گوشه ذهن خود هماهنگی و هارمونی را هم در نظر داشته باشید و سعی کنید از وسایلی در آشپزخانه استفاده کنید که از نظر بافت و سبک هماهنگی و یک پارچگی در آن وجود داشته باشد.
در سبک مدرن مشخصه اصلی ساده بودن است و لازم نیست شما از تزئینات خاصی در آن استفاده کنید و از جمله وسیله هایی که می توانید در این سبک مدرن از آن استفاده کنید گل و گلدان های ساده و سنگ های مرمر است.

آشپزخانه های مدرن ایرانی
در بیشتر خانه های ایرانی آشپزخانه ها جزو مهم ترین قسمت های خانه هستند و خانم های خانه دار حساسیت زیادی در خرید وسایل برای آن دارند. این حساسیت فقط شامل جایگاه قرار گیری یخچال و گاز و ماشین لباسشویی نیست ، حتی در چیدمان داخل کابینت ها و انتخاب رنگ آن ها هم حساس هستند.

بعضی از خانواده ها دکوراسیون سنتی و بعضی دیگر دکوراسیون مدرن را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنند و با در نظر گرفتن هر کدام از این سبک ها وسایلی که لازم است برای آن خریداری شود تغییر می کند.
معمولا در دکوراسیون ایرانی فرش عضو جدا نشدنی از دکوراسیون است و انتخاب درست آن می تواند زیبایی فضا را چند برابر کند. از انتخاب طرح های خیلی شلوغ برای فرش خودداری کنید، مخصوصا اگر فضای در دسترس شما کوچک است، زیرا این شلوغی باعث کوچکتر به نظر رسیدن محیط می شود.
کلام آخر
برای داشتن دکوراسیون مدرن بهتر است از شلوغی های بی مورد بپرهیزید و سادگی را اصل کار خود قرار دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.امیدواریم که مطالب ارائه شده در ایم مقاله برای شما مفید بوده باشد. با تشکر از شما عزیزان که تا پایان این مقاله هراه ما بودید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

لغو پاسخ